اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد

لزوم مدیریت پسماندها و فاضلاب‌های صنعتی در پارس جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بر لزوم مدیریت پسماندها و فاضلاب‌های صنعتی در پارس جنوبی تاکید کرد.

لزوم مدیریت پسماندها و فاضلاب‌های صنعتی در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سیداصغر مطهری ظهر امروز در بازدید از صنایع پتروشیمی پارس جنوبی اظهار داشت: توجه به مسایل زیست‌محیطی اهمیت و ارزش زیادی دارد و همه باید در این راستا اهتمام ورزند.

وی افزود: در تمام شهرستان‌های 10گانه استان بوشهر در راستای بهبود وضعیت محیط زیست اقدامات ارزنده و مهمی انجام شده و نتایج خوبی نیز به دست آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر اهمیت مدیریت پسماندها و فاضلاب‌های صنعتی در پارس جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مجموعه بزرگ صنایع پتروشیمی در این منطقه، لزوم مدیریت پسماندها و فاضلاب‌های صنعتی در این منطقه بیشتر احساس می‌شود.

مطهری ادامه داد: براساس گزارش‌های کارشناسی و شواهد موجود، روند اقدامات اصلاحی و رفع آلودگی‌ها روندی رو به رشدی داشته، اما باید برنامه‌ها و اقدامات تکمیلی و مطلوب همچنان ادامه یابد و استانداردسازی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: با وجود این که صنعت پتروشیمی آلاینده است، اما می‌توان با امکان‌سنجی دقیق و رعایت استانداردها از آلودگی‌ها و تخریب منابع جلوگیری کرد.

مطهری یادآور شد: اداره کل محیط زیست استان به تنهایی نمی‌تواند در اصلاح مسایل زیست‌محیطی اقدام کند و نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها نیز هستیم.

وی ابراز داشت: صنایع ملزم به پایش، نظارت و اجرای طرح‌های خوداظهاری در پایش هستند و با توجه به مصوبات قانونی، احداث و توسعه سیستم‌های کنترل آلاینده‌ها و نصب تجهیزات و سیستم‌های پایش آنلاین باید در دستور کار صنایع قرار گیرد.

مطهری گفت: از تمام توان و ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی در این منطقه اقدام می‌کنیم و هیچ فرصتی را در این مسیر هدر نمی‌دهیم.

انتهای پیام/2451/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول