اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان خبر داد

آموزش 420 معتاد بهبودیافته در فنی و حرفه‌ای زنجان

رئیس کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: 420 نفر از معتادان بهبود یافته در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان زنجان شرکت کردند.

آموزش 420 معتاد بهبودیافته در فنی و حرفه‌ای زنجان

رضا موسوی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به جمعیت معتادان استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شگردهای علمی موجود در حال حاضر 32 هزار معتاد در استان زنجان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک رفتار پنهانی است و تعدادی از افراد اعتیاد خود را ظاهر نمی‌کنند، تصریح کرد: 8 هزار و 930 نفر از معتادان در مراکز نگهداری استان زنجان هستند.

رئیس کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه 200 نفر از معتادان استان در بخش DIC هستند، افزود: 2 هزار و 483 معتاد نیز در کمپ‌های ترک اعتیاد استان وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به جمعیت افراد معتاد در حال حاضر 13 نفر از معتادان نیز در مراکز ترک اعتیاد استان زنجان بستری هستند.

موسوی‌زاده با بیان اینکه مراکز ترک اعتیاد توانسته است به یک سوم از افراد معتاد استان خدمات درمانی ارائه کند، گفت: دو سوم دیگر افراد معتاد استان نیز شناسایی نشده و به مراکز درمانی مراجعه نکرده‌اند.

وی در ادامه به برنامه‌های برگزار شده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان برای معتادان اشاره کرد و بیان داشت: این سازمان برای 420 نفر از معتادان بهبود یافته دوره‌های آموزشی مختلف برگزار کرده است.

رئیس کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان خاطرنشان کرد: معتادان بهبود یافته پس از دوره‌های درمانی به اشتغال و دوره‌های آموزشی نیاز دارند و این تعداد افراد زیر پوشش آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کافی نیست و باید افزایش یابد.

این مسئول در ادامه به انتظارات کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و یادآور شد: طبق مصوبه پنج درصد از بودجه اشتغال کشور باید با اشتغال معتادان بهبود یافته اختصاص یابد.

موسوی‌زاده به خدمات درمان اعتیاد برای افراد بهبود یافته و معتادان اشاره کرد و اذعان داشت: طبق قانون باید این افراد زیر پوشش بیمه قرار گرفته و از خدمات درمانی بهره‌مند شوند اما این مصوبه نیز اجرایی نمی‌شود.

وی همچنین به راه‌اندازی مرکز سلامت محور تبصره 2 ماده 16 در زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی این مرکز یکی از ملزومات و ضروریات کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه تجهیزات این مرکز با نام مرکز درمانی سلامت محور نوای آرامش آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: این مرکز در طی روزه‌های آینده افتتاح می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: با راه‌اندازی این مرکز بسیاری از مشکلات موجود در استان حل می‌شود.

انتهای پیام/73008/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول