اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد مسکن بهشهر خبر داد

اجرای طرح هادی در 32 روستای بهشهر و گلوگاه

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه، گفت: از شهریور 86 تاکنون 32 طرح هادی در این دو شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

اجرای طرح هادی در 32 روستای بهشهر و گلوگاه

مهدی عبدی‌کمیشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بهشهر، اظهار داشت: بنیاد مسکن بهشهر و گلوگاه از شهریور 86 تاکنون از اداره نکا تفکیک شد و در این مدت، یک‌هزار و 716 فقره سهمیه ساخت مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار جمعیت در بهشهر، و یک‌هزار و 619 فقره سهمیه در شهرستان گلوگاه داشته است.

وی افزود: از این تعداد، 938 واحد مسکونی اعم از انفرادی و گروهی در بهشهر و 824 فقره در گلوگاه موفق به دریافت پایان کار شدند.

عبدی‌کمیشانی درباره پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن گفت: تاکنون حدود 265 میلیون تومان به مستاجران بهشهر و 76 میلیون تومان به مستاجران گلوگاهی ودیعه مسکن پرداخت شد.

سرپرست بنیاد مسکن بهشهر و گلوگاه در ادامه آماری از طرح‌های هادی این دو شهرستان ارائه داد.

وی تصریح کرد: در حوزه عمران روستایی، از مجموع 83 روستای شهرستان بهشهر، طرح هادی 24 روستای بخش مرکزی و 26 روستای یانه‌سر تهیه شده و در 22 روستا به مرحله اجرا درآمده و امسال هم در 13 روستا با مبلغ 808 میلیون تومان در صورت اختصاص اعتبار، طرح هادی اجرا می‌شود.

عبدی این وضعیت را در گلوگاه، تهیه 11 طرح در بخش مرکزی و 10 روستا در بخش کلباد اعلام و تصریح کرد: طرح هادی در 10 روستا به مرحله اجرا درآمده و امسال هم در صورت اختصاص 306 میلیون تومان اعتبار، چهار روستای گلوگاه اجرای طرح هادی دارند.

سرپرست بنیاد مسکن بهشهر و گلوگاه گفت: از 83 روستای کوهستانی و دشت بهشهر، اسناد مالکیت 22 روستا در بهشهر و قریب به اتفاق اسناد روستاهای دشت در شهرستان گلوگاه، صادر شده و در مجموع از سال 86 تاکنون، هشت هزار و 681 فقره سند در بهشهر و 6 هزار و 251 فقره سند مالکیت در گلوگاه، صادر شده است.

وی تصریح کرد: در شش سال گذشته، 3 هزار و 850 فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی و شهری (رستمکلا، خلیل‌شهر) در بهشهر داشتیم که 3 هزار و 325 فقره پایان کار دریافت کردند و یک‌هزار و 460 فقره تسهیلات تعمیر مسکن هم به روستاییان این شهرستان اختصاص یافت.

این مسئول افزود: در این مدت، 973 فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی و شهری به بانک‌های عامل در گلوگاه معرفی شدند که 852 فقره پایان کار دریافت کردند و 502 فقره تسهیلات تعمیر مسکن هم به روستاییان گلوگاهی پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در مجموع، 8 میلیارد و 300 میلیون تومان از این تسهیلات در گلوگاه و 28 میلیارد و 200 میلیون تومان در بهشهر، پرداخت شده است.

به گزارش فارس، تاکنون طرح هادی در 32 روستای بهشهر و گلوگاه اجرا شده که حدود 32.5 درصد روستاهای این دو شهرستان را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/86001/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول