اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساوجبلاغ تاکید کرد

ضرورت پیگیری جدی طرح‌های هادی روستایی در ساوجبلاغ

فرماندار ساوجبلاغ با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی طرح‌های هادی روستایی خواستار تسریع در اجرای این طرح‌ها شد.

ضرورت پیگیری جدی طرح‌های هادی روستایی در ساوجبلاغ

علی حدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات و آسیب‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم، مربوط به مهاجرت بی‌رویه از روستاها و بخش‌های کوچک به شهرها و شهرستان‌های بزرگ است.

وی تصریح کرد: این مهاجرت آسیب‌های اجتماعی بسیاری به همراه دارد که بخش مهمی از این آسیب‌ها به حوزه کشاورزی و دامداری بوده و با خالی‌شدن روستاها، کشاورزی و دامداری ما با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده و می‌شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان ساوجبلاغ افزود: از سوی دیگر روستاییان که از روستاها، دهستان‌ها و بخش‌ها به شهرها مهاجرت می‌کنند، برای زندگی و تامین معاش خود با مشکلات و آسیب‌های بسیاری روبه‌رو شده و همین امر نیز به معضلات ناشی از مهاجرت بی‌رویه دامن می‌زند.

حدادی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به وجود ده‌ها روستا در شهرستان ساوجبلاغ چه اقداماتی برای مقابله با مهاجرت بی‌رویه انجام شده است، گفت: در نخستین گام باید برای شناسایی نیازها و مشکلات مربوط به روستاییان کار کارشناسی صورت گیرد که خوشبختانه بخش‌هایی از این مهم در ساوجبلاغ انجام شده است.

وی افزود: اگر روستاییان از نظر امکانات و خدمات دغدغه‌ای نداشته و بتوانند از طریق دامداری و کشاورزی معاش خود را تامین کنند، نیازی به مهاجرت نداشته و مشکلات مهاجرت را به خود تحمیل نمی‌کنند.

*بازدید‌های مداوم مسئولان ساوجبلاغ از طرح‌های هادی روستایی

فرماندار ساوجبلاغ ادامه داد: برای افزایش خدمات و رفع مشکلات و کاستی‌های موجود در روستاهای این شهرستان طرح‌های عمرانی متعددی از جمله طرح‌های هادی در دستور کار قرار گرفته است.

حدادی گفت: تاکید استانداری البرز و فرمانداری ساوجبلاغ این است که در اجرای طرح‌های هادی روستایی نباید وقفه‌ای ایجاد شود و این طرح‌ها باید با جدیت پیگیری و اجرا شوند.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر به شخصه چندین‌بار از روند اجرای این طرح‌ها به صورت حضوری بازدید کرده‌ام و تاکید شده که دستگاه‌های متولی و پیمانکاران طرح‌های مربوط به حوزه روستایی باید گزارش فعالیت‌های خود را به صورت منظم ارائه کنند.

حدادی در پایان تاکید کرد: تلاش فرمانداری این است که با تخصیص و جذب اعتبارات لازم، طرح‌های عمرانی روستایی با جدیت پیگیری و اجرا شود تا بتوانیم خدمات‌رسانی بیشتری به روستاییان ارائه دهیم.

انتهای پیام/2302/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول