اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فرون‌آباد تاکید کرد

قرار گرفتن تهیه طرح هادی در دستور کار اداره ‌کل فنی استانداری تهران

شهردار فرون‌آباد گفت: تهیه طرح هادی شهری فرون‌آباد در دستور کار اداره‌کل دفتر فنی استانداری تهران قرار دارد.

قرار گرفتن تهیه طرح هادی در دستور کار اداره ‌کل فنی استانداری تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علی‌بند علیان بعدازظهر امروز شهردار فرون‌آباد با بیان تهیه طرح هادی فرون‌آباد در جلسه مشترک با حضور کارشناسان حوزه مدیرکل دفتر فنی و تقسیمات سیاسی استانداری تهران، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان پاکدشت و هیئت همراه، روسای ادارات و کارشناسان مرتبط با طرح و اعضای شورای اسلامی شهر فرون‌آباد، اظهار داشت: تهیه طرح‌های هادی شهری با مشارکت شهرداری‌ها انجام خواهد گرفت و بر اساس قوانین این موضوع در دستور کار دفتر فنی استانداری قرار دارد و در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت این مهم به عهده دفتر فنی استانداری‌ها و در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت بر عهده ادارات کل راه و شهرسازی قرار دارد.

شهردار فرون‌آباد افزود: از آنجایی که یکی از شاخص‌های توسعه و تغییر مبلمان شهرها اجرای طرح هادی شهری  است امیدواریم با فرهنگ‌سازی و تمکین به قانون این طرح در شهر فرون‌آباد اجرایی شود و مردم به برکات و آسایش ناشی از طرح هادی نائل شوند.

علیان یکی از راه‌های توسعه و آبادانی شهرها را اجرای طرح هادی شهری دانست و گفت: مبلمان شهری با اجرای طرح هادی محقق می‌شود.

وی بیان داشت: طرح هادی شهر، عبارت از طرحی است که برای گسترش آتی شهر و تعیین نحوه استفاده از زمین‌های شهری برای عملکردهای مختلف و به منظور حل مشکلات حاد و فوری شهر و ارائه راه حل‌های کوتاه‌مدت و مناسب برای شهرهایی که دارای طرح جامع نیست، تهیه می‌شود و در حقیقت تعیین‌کننده اصول کلی توسعه شهر بوده و هدایت توسعه شهر را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی در پایان اظهار داشت: وظیفه بررسی و تصویب طرح هادی شهر در هر استان بر عهده شورای استان مربوطه است و اعضای این شورا متشکل از استاندار، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرکل حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان کشاورزی، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب، رئیس سازمان جهاد سازندگی، مدیرکل صنایع، مدیر کل راه و ترابری و نماینده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بوده و ریاست جلسه نیز با استاندار است.

انتهای پیام/2246/ک20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول