اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بازرسی فنی پالایشگاه سوم پارس جنوبی خبر داد

آغاز به کار پروژه ضخامت‌سنجی پایپینگ در فازهای 4 و 5 پارس جنوبی

مسئول بازرسی فنی پالایشگاه سوم پارس جنوبی از آغاز به کار پروژه ضخامت‌سنجی پایپینگ در فازهای چهار و پنج پارس جنوبی خبر داد.

آغاز به کار پروژه ضخامت‌سنجی پایپینگ در فازهای 4 و 5 پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، یوسف دریانورد صبح امروز در بازدید از پالایشگاه سوم پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی با تولید بیش از 43 درصد گاز کشور نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: افزایش بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستور کار این مجموعه قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

مسئول بازرسی فنی پالایشگاه سوم پارس جنوبی از آغاز به کار پروژه ضخامت‌سنجی پایپینگ در فازهای چهار و پنج پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت ضخامت‌سنجی خطوط اصلی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی بر اساس تقسیم‌بندی که برای آن‌ها از نظر شرایط سیال (دما و فشاربالا و همچنین ریسک خوردگی) انجام شده بود، آغاز شد.

دریانورد تصریح کرد: مراحل عملیاتی این پروژه با همکاری ستاد بازرسی فنی (بخش تست‌های غیر مخرب) شروع شده که برای پیش‌برد آن مطابق برنامه‌ی زمان‌بندی شده، تجهیزات و اپراتورهای مورد نیاز به صورت متمرکز در اختیار پالایشگاه سوم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای شروع فعالیت مذکور نیاز به تهیه‌‌ نقشه‌ آیزومتریک خطوط یاد شده بود و با توجه به اینکه نقشه‌های تایید‌شده‌ نهایی آیزومتریک این پالایشگاه موجود نیست، این واحد از سال گذشته نسبت به ترسیم نقشه‌های مورد نظر اقدام کرد.

این مسئول گفت: با توجه به این‌که فرآیند تهیه‌ نقشه‌های ایزومتریک زمان‌بر بوده، در این مرحله فقط نقاط حساس تعیین شده در واحد‌های دریافت گاز و ردیف گازی تصفیه‌ پروپان و بوتان اندازه‌گیری می‌شوند و نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که خطوط حساس پالایشگاه شامل نقاطی است که ریسک خوردگی بالایی دارند و حاوی سیال خورنده هستند.

دریانورد یادآور شد: امید است با تکمیل فرایند تهیه‌ نقشه‌ها و انجام ضخامت‌سنجی متناوب، بتوان مانیتورینگ کاملی روی خطوط مهم انجام داده و برای جلوگیری از نشتی‌های احتمالی و عوارض زیست محیطی گامی موثر برداشت.

انتهای پیام/2451/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول