اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری فاز 12 پارس جنوبی خبر داد

درآمد سالانه 11 میلیارد دلاری فاز 12 پارس جنوبی

مجری فاز 12 پارس جنوبی از درآمد سالانه 11 میلیارد دلاری فاز 12 پارس جنوبی خبر داد.

درآمد سالانه 11 میلیارد دلاری فاز 12 پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، رسول فلاح‌نژاد از درآمد 11 میلیارد دلاری فاز 12 در سال خبر داد و اظهار داشت: برای ساخت کامل این فاز 8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت.

مجری فاز 12 پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به بیش از 200 هزار متر حفاری در این فاز در قالب 45 حلقه چاه دریایی افزود: هم‌اکنون با توجه به تست سکوی A و خط لوله دریایی، این فاز آماده ارسال گاز ترش از دریا به خشکی است.

وی از پیشرفت فیزیکی 97 و 96 درصدی سکوهای B و C فاز 12 خبر داد و ابراز داشت: تلاش می‌شود این سکوها تا پایان سال و یا اوایل سال آینده نصب و راه‌اندازی شود.

فلاح‌نژاد به بازیافت 99.7 درصدی گوگرد از گاز تولیدی در فاز 12 اشاره کرد و گفت: این میزان بازیافت گوگرد نسبت به سایر فازهای پارس جنوبی 20 برابر بیشتر بوده و از این رو نقش زیادی در حفظ محیط زیست منطقه پارس دو (کنگان) در آینده ایفا خواهد کرد.

مجری فاز 12 پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس اضافه کرد: با راه‌اندازی کامل این فاز روزانه 75 میلیون متر مکعب گاز معادل 15 درصد از تولید کنونی کشور به شبکه سراسری تزریق خواهد شد، ضمن آن که تولید روزانه 120 هزار بشکه مایعات گازی و 750 تن گوگرد از مهم‌ترین محصولات جانبی این فاز به شمار می‌آید.وی افزود: هم‌اکنون واحدهای جانبی همچون واحد تصفیه آب، تولید برق و تاسیسات اندازه‌گیری مایعات گازی در مدار سرویس بوده و همزمان واحد نخست شیرین‌سازی این فاز نیز در مرحله پیش راه‌اندازی به سر می‌برد.

انتهای پیام/2451/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول