اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از تأسیسات جدید تقویت فشار گاز

ظرفیت انتقال گاز پارس جنوبی به اروپا افزایش می‌یابد

با بهره‌برداری از تأسیسات جدید تقویت فشار گاز، ظرفیت انتقال گاز پارس جنوبی به اروپا افزایش می‌یابد.

ظرفیت انتقال گاز پارس جنوبی به اروپا افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، با بهره‌برداری از تأسیسات جدید تقویت فشار گاز بیجار و فامنین در آینده نزدیک ظرفیت بالقوه صادرات خطوط انتقال گاز ایران به ترکیه و اتحادیه اروپا افزایش خواهد یافت. 

بر اساس این گزارش، تاسیسات تقویت فشار گاز فامنین در حال احداث بر روی خط سوم آذربایجان است که در صورت بهره‌برداری توان انتقال 55 میلیون متر مکعب گاز در روز به مبادی مصرف در شهرهای غرب و شمال غرب کشور را به عهده دارد و نقش به‌سزایی در تقویت خط سوم آذربایجان به عنوان خط صادراتی کشور ایفا خواهد کرد.

بر اساس گفته مدیر منطقه هفت شرکت انتقال گاز ایران، علاوه بر تاسیسات تقویت فشار گاز فامنین که در ماه‌های آتی آغاز به‌کار می‌کند، بهره‌برداری از  تاسیسات تقویت فشار گاز بیجار نیز در آینده نزدیک در دستور کار قرار دارد. 

تانر ییلدیز وزیر انرژی ترکیه نیز هفته‌ جاری با بیان اینکه ایران در نظر دارد خط لوله بزرگی را برای صادرات گاز به اروپا احداث کند، بیان کرد: پنج کشور اروپایی برای خرید گاز ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند.

گفتنی است ایران علاوه بر افزایش ظرفیت تولید گاز، برنامه‌هایی را نیز در راستای افزایش ظرفیت بالقوه انتقال گاز در شبکه‌های سراسری و خطوط لوله صادرات گاز انجام داده که با افتتاح این طرح‌های ظرفیت انتقال گاز ایران معادل تولید دو فاز پارس جنوبی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/2451/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول