اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساخت و توسعه راه‌های همدان:

205 کیلومتر راه روستایی در استان همدان در دست اقدام است

مدیر ساخت و توسعه راه‌های همدان با بیان اینکه از سال گذشته و امسال حدود 205 کیلومتر راه روستایی در دست اقدام است، گفت: از این میزان حدود 60 کیلومتر در سال جاری انجام شده و 145 کیلومتر نیز در دست اقدام است.

205 کیلومتر راه روستایی در استان همدان در دست اقدام است

یوسف‌رضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با وجود اینکه استان همدان 1.2 درصد از وسعت کشور را دارد سهم راه‌های استان نسبت به وسعت آن فراتر است.

وی با بیان اینکه استان همدان در بزرگراه‌های کشور سهم 3.5 درصدی را دارد، افزود: از 15 هزار و 146 کیلومتر بزرگراه سطح کشور حدود 530 کیلومتر در استان همدان قرار دارد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: در راه‌های روستایی آسفالته سهم استان 2.7 درصد، در راه‌های اصلی 1.5 درصد و در راه‌های فرعی نیز 1.8 درصد از سهم کشور است.

وی با اشاره به بهره‌مندی روستاهای سطح استان از راه آسفالته ادامه داد: 99 درصد از جمعیت روستایی استان همدان برخوردار و یک درصد نیز فاقد راه آسفالته هستند.

نوروزی یادآور شد: در زمینه آسفالت راه‌های روستایی باقیمانده موضوع اصلی کم جمعیتی و دوری آنهاست و همین امر هزینه احداث راه‌ها را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته و امسال حدود 205 کیلومتر راه روستایی در دست اقدام داشته‌ایم، گفت: از این میزان حدود 60 کیلومتر طی سال جاری انجام شده و 145 کیلومتر نیز جزو پروژه‌های در دست اقدام و نیمه‌کاره است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان بیان داشت: در بخش راه‌های اصلی و فرعی نیز حدود 370 کیلومتر راه در دست اقدام است که از این میزان 272 کیلومتر احداث باند دوم(چهارخطه) است.

وی با اشاره به چالش اساسی در بحث راه‌های روستایی اضافه کرد: با توجه به بهره‌مندی و بالا بودن سطح برخورداری استان همدان از راه‌های روستایی آسفالته، اکثر این راه‌ها تک لایه‌ای آسفالت بوده و با گذر زمان اکنون نیازمند روکش، مرمت و نوسازی هستند.

نوروزی اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت روستایی فاقد راه آسفالته در سطح استان حدود 7 هزار نفر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی فاقد آسفالت در شهرستان‌های نهاوند، ملایر و کبودراهنگ قرار دارد، ابراز داشت: برخی از شهرستان‌ها چون بهار، تویسرکان و رزن دارای وضعیت خوبی در این زمینه هستند.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول