اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 8 سال توقف عملیاتی شد

اجرایی شدن طرح کمربند سبز کرج

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از اجرایی شدن طرح کمربند سبز پس از هشت سال توقف خبر داد.

اجرایی شدن طرح کمربند سبز کرج

عباس زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: برای اجرای این طرح نیاز بود که با برخی از دستگاه‌ها تعاملات بیشتری برقرار می‌کردیم به همین دلیل متأسفانه روند اجرایی شدن این طرح هشت سال متوقف شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌های کرج ادامه داد: با اجرای کامل این طرح 3 هزار هکتار فضای سبز در کرج اجرایی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه اجرای مجدد این طرح با توافق اداره کل مسکن و شهرسازی استان البرز احیا شد، افزود: یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح ذخیره زیست محیطی و توسعه فضاهای سبز برای آیندگان است.

زارع با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری حدود 200 هکتار از این طرح محقق خواهد شد، افزود: مشارکت شهروندان برای حفظ این فضاها یکی از مهم‌ترین وظایف شهروندان محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود از تعامل با دانشگاه خوارزمی خبر داد و گفت: در این زمینه مقرر شده که از سوی سازمان در اراضی خالی این دانشگاه، عملیات کاشت درخت و فضای سبز انجام شود تا محیط شادابی برای دانشجویان فراهم آید.

این مسئول افزود: در این راستا و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اراضی خالی دانشگاه خوارزمی، قرار است 6 هزار اصله درخت کاشته شود که به طور قطع در بهبود وضعیت اکولوژیکی شهر موثر است.

* کاشت انواع گونه‌های گیاهی در کرج

مدیر عامل سازمان پارک‌های کرج از کاشت انواع گونه‌های گیاهی در کرج خبر داد و اذعان داشت: کاشت 300 گونه گل و گیاه چهره شهر را زیبا کرده است.

زارع در پایان به کاشت گونه‌های مختلف گل و گیاه و درخت در نقاط مختلف کرج اشاره و عنوان کرد: هم اکنون حدود 300 گونه گیاهی، گل، درخت، بوته‌های فصلی و درختچه‌های زینتی در فضای سبز کرج اعم از پارک‌ها و بوستان‌ها کاشته شده است.

انتهای پیام/2302/ن30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول