اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مقاومت ساکنان شهرک رزمندگان سیرجان در برابر تصرف فضای سبز‌

تنها فضای سبز شهرک رزمندگان سیرجان ‌در کشاکش اعتراض در تغییر کاربری قرار گرفت تا 350 اصله درخت این فضا ‌باقی بماند.

مقاومت ساکنان شهرک رزمندگان سیرجان در برابر تصرف فضای سبز‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، تنها فضای سبز شهرک رزمندگان سیرجان با 2 هزار خانوار جمعیت در کشاکش اعتراض در تغییر کاربری قرار گرفت تا 350 اصله درخت این فضا که پارک شهدا هم نامگذاری شده است، باقی بماند و مسئولان به خواسته مردم توجه کنند.

ماجرا اینگونه آغاز شد که دو هفته پیش و شبانه دیواری برای تصرف فضای سبز شهرک رزمندگان سیرجان کشیده شد که توسط مردم تخریب شد.

مصالح تخلیه شده برای ادامه روند تغییر کاربری و جابه‌جایی تیرهای برق حکایت از عزم جدی کسانی داشت که می‌خواهند این فضا را تصرف کنند.

از طرفی مردم محله نیز اعلام کردند که اگر کشته شویم، این مکان باید فضای سبز بماند، پس مسئولان با خواسته ما مخالفت نکنند.

فضای سبز باید باقی بماند

کاظم پورخسروانی یکی از اهالی شهرک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت‌: محلی که 10 سال است، فضای سبز بوده و درختان توسط شهرداری پلاک‌گذاری شده‌اند به چه دلیل امروز می‌خواهد تغییر کاربری برای خواسته قشری خاص شود. 

مهران موسی‌پور از دیگر معترضان ‌گفت: چرا به کسانی که به هر دلیل دارای پول و پارتی هستند، توجه خاص می‌شود و به راحتی حتی پارکی که به نام شهدا در شهرکی به نام رزمندگان است، تسلط می‌یابند و تغییر کاربری می‌دهند.

حسین پورخسروانی نیز افزود‌: آیا می‌توان در طرح تفصیل شهری، تنها فضای سبز منطقه تغییر کاربری یابد و آن هم ابتدا تلاش برای حصارکشی کنند. 

ربابه حسینی از دیگر اهالی شهرک گفت‌: شنیده‌ایم این فضای یک هکتاری می‌خواهد کاربری درمانی پیدا کند، ما ایجاد مرکز درمانی کم نداریم، معلوم است قشر سرمایه‌دار به دنبال سود‌جویی هستند.

طاهره رواقی نیز افزود‌: دو سال قبل یک مرکز ام‌آر‌آی‌ را در نزدیک این پارک احداث کردند و امروز با آینده‌بینی خود در تصرف این فضا هستند،‌ ما این اعتراض را ادامه می‌دهیم تا این فضا‌ی پارک باقی بماند.

حسین خراسانی نیز که مسئول پیگیری و نماینده مردم شهرک در این زمینه است به خبرنگار فارس گفت‌: از سال 1370 این زمین‌ها به رزمندگان بالای یک سال واگذار شد و در سال 81 به میزان 9 هزار و 800 متر مربع طرح فضای سبز و پارک برای شهرک دیده شد.

وی افزود: تا سال 1386 این پارک و فضای فعلی به عنوان فضای سبز بوده است و در این سال‌ها کمیسیون مربوطه بخشی را اخیرا در طرح جدید اعلام کرده‌اند که تمام این فضا درمانی شده است که نمی‌دانیم این مهندسان برای فضای سبز این شهرک چه برنامه‌ای داشته‌اند.

تغییر کاربری فضای سبز برای کاربری درمانی است

کمال ستوده مسئول فضای سبز شهرداری سیرجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این فضای سبز قدیمی همانند سایر فضاهای سبز توسط شهرداری و مردم درختکاری شده است و درختان دارای پلاک هستند و از طریق دیگران اعلام شده که تغییر کاربری داده شده است.

محمود پورسینا سرپرست شهرداری سیرجان به خبرنگار فارس گفت: در سال 1384 بخشی از این زمین برای کاربری درمانی منظور شد که اکنون نیز مرکز ام‌آر‌آی در جوار آن ساخته شده است.

وی افزود: با توجه به ‌اینکه درختان بخش اصلی فضاهای سبز هستند، این فضا در اختیار مردم است، اما در جلسات شورای شهر قبل به توافق رسیدند که بخشی دیگر هم برای بخش درمان اختصاص یابد و در واگذار کننده به مالکان فعلی مسکن و شهر‌سازی است که باید مشکل بین آنها رفع شود.

.................................

گزارش از: محمد ایران‌نژاد

.................................

انتهای پیام/80015/ی40/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول