اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قشم خبر داد

ثبت 356 بقعه متبرکه قشم در سامانه جامع موقوفات کشور

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قشم گفت: 356 بقعه متبرکه قشم در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است.

ثبت 356 بقعه متبرکه قشم در سامانه جامع موقوفات کشور

علی محمدی به مناسبت هفته وقف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: شعار امسال هفته وقف مبنی بر همه واقف باشیم و هدف از برگزاری این همایش یک هفته‌ای (همه واقف باشیم) اشاره به وقف ،سنت نبوی و سیره ائمه اطهار و تجلی مودت اهل بیت و تکریم امام زادگان برای توسعه مشارکت های اجتماعی است که با هدف ترویج و تشویق مردم به انجام این سنت حسنه اسلامی انتخاب شده است.

وی افزود: دیدار با خانواده معظم شهداء و مسئولان شهرستانی ، غبار روبی گلزار مطهر شهداء، دیدار با امامان جمعه اهل سنت، برگزاری دعای کمیل در امامزاده سید مظفر و مسجد امام علی (ع) هرمز، ویزیت رایگان از جمله برنامه‌های این هفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم، تجلیل از بانوی واقف سرکار خانم آمنه بازماندگان، برگزاری همایش یاوران وقف همراه با تقدیر از پرسنل و هیئت امنا و خادمین فعال موقوفات و بقاع قشم و تقدیر از مسئول امامزاده سید مظفر و برگزاری نمایشگاهی به مناسبت هفته وقف با شعار همه واقف باشیم نیز از دیگر برنامه‌های این هفته وقف در قشم است. 

 محمدی اظهار داشت: طبق آخرین آمار سامانه ای جامع موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آمار موقوفات و اماکن متبرکه قشم تا امروز تعداد 356 موقوفه است.

وی خاطرنشان کرد: کلنگ زنی موقوفه مرحوم نقشبندی و اجرای چند پروژه تجاری و مسکونی و افتتاح مرحله اول و بخش اداری ساختمان نوبنیاد در فضای به متراژ 600 متر مربع و با هزینه چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال مشتمل بر سه واحد اقامتی و یک واحد اداری است که از محل اعتبارات سازمان اوقاف تامین و با حضور مدیرکل اوقاف هرمزگان و مسئولان استانی و شهرستانی در 15 دی ماه افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/88022/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول