اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه:

نقش‌ قشمی‌ها در بیرون راندن پرتقالی‌ها تاریخی است

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه قشمی‌ها نقش مهمی در بیرون راندن پرتقالی‌ها از خلیج فارس داشتند، گفت: نقش آنها در این امر تاریخی و پر اهمیت است.

نقش‌ قشمی‌ها در بیرون راندن پرتقالی‌ها تاریخی است

به گزارش خبرگزاری فارس، از قشم دریادار علیرضا تنگسیری پنج‌شنبه شب در مراسم گرامیداشت پانزدهمین یادواره شهادت سردار غلامشاه ذاکری و شهدای جزیره قشم که در بقعه امام زاده سید مظفر با حضور اقشار مختلف مردم از شیعه و سنی برگزار شد اظهار داشت: همانطور که خداوند فرموده است شهدا زنده هستند و 18 ستاره درخشان از انصار و مهاجران که برای نخستین بار در لشکر پیامبر به شهادت می‌رسند خداوند به پیامبر می‌فرماید فکر و تصور نکنید که کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند اینها زنده هستند و نزد خدای خود روزی می‌طلبند و روزی می‌خورند.

وی افزود: تمامی شهیدان سرافراز قشم زنده هستند و شهدایی که به نوعی به ظاهر از خانواده جدا شده‌اند با معرفت‌ترین فرد آن خانواده بوده‌اند و مهم‌ترین فرزندان این سرزمین‌اند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: وقتی مردم قشم پس از 27 سال از جنگ تحمیلی، در تمامی مراسم شهدا به این پرشوری شرکت می‌کنند به دشمن می‌گویند هر چند که ما فرزندان عزیزمان را به ظاهر از دست داده‌ایم، اما بدانید ما برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام آماده و ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به تاریخ قشم یادآور شد: در قرن شانزدهم و در سال 1622 در این منطقه حساس فرزندان این مرز و بوم، دست پرتقالی‌ها را از کشور کوتاه کردند.

تنگسیری اضافه کرد: قشم نخستین بخش‌های از کشور بود که در آن زمان از دست بیگانگان و خارجی‌ها آزاد شد.

وی ادامه داد: مردم این جزیره و دیگر نقاط کشور در جنگ تحمیلی نیز یک بار دیگر در روبروی دو جبهه شامل صدام و استکبار جهانی ایستادند و چنان درسی به آنها دادند که برای همیشه شرشان از سر این ملت کم شد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا و از خود گذشتگی‌های شهیدان است، آنهایی که در دوران جنگ تحمیلی از بطن جامعه برخواسته و با ایمانی خالص و فرمانبرداری از امام و مقتدای خود، برای دفاع از میهن و حفظ ارزش‌های نظام اسلامی راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند.

انتهای پیام/88001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول