اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال قشم خبر داد

آرشیو الکترونیکی 99.5 درصد اسناد سجلی در قشم

رئیس اداره ثبت احوال قشم از آرشیو الکترونیکی 99.5 درصد از اسناد سجلی موجود در این اداره خبر داد.

آرشیو الکترونیکی 99.5 درصد اسناد سجلی در قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، احمد کوه‌نژاد شب گذشته در نشستی با خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت هفته ثبت احوال گفت: از اول تا هفتم دی ماه هر سال به عنوان هفته ثبت احوال و روز سوم دی به عنوان روز ثبت احوال نامگذاری شده است و هر ساله به این مناسبت مراسمی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از سازمان‌های دولتی است که وظیفه ثبت وقایع چهارگانه ولادت، ازدواج، وفات، طلاق، تهیه و جمع‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی کشور را بر عهده دارد و اخیرا وظیفه ثبت مهاجرت به این وظیفه اضافه شده است.

این مسئول بیان داشت: شهرستان قشم دارای سه بخش مرکزی، شهاب و هرمز و چهار شهر به‌نام‌های قشم، سوزا، هرمز، درگهان و دارای شش دهستان رمکان، حومه، صلخ، سوزا، لارک و دولاب و دارای 63 روستای کوچک و بزرگ بوده که جمعیتی حدود 120 هزار نفر دارد.

رئیس اداره ثبت احوال قشم با بیان اینکه این اداره دارای هفت پرسنل است، اظهار داشت: نخستین سند در اداره ثبت احوال قشم در تاریخ 18 فروردین 1310 به نام مسلم ذاکر ثبت شده و از آن تاریخ تاکنون حدود 155 هزار و 51 سند ولادت تنظیم شده و همچنین تعداد 41 هزار و 260 واقعه وفات در این اداره به ثبت رسیده است.

وی گفت: تنظیم اسناد سجلی و صدور شناسنامه در ادارات ثبت احوال از حالت سنتی دست‌نویسی خارج شده و به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد که با این عمل سلایق و رسم الخط‌های مختلف در تحریر شناسنامه‌ها هم از بین رفته و شناسنامه به صورت چاپی و با یک رسم‌الخط در قشم همانند سراسر کشور صادر می‌شود.

کوه‌نژاد عنوان کرد: در سال 1391 با تلاش و کوشش کارکنان اداره ثبت احوال قشم تمامی اسناد سجلی ولادت و وفات اسکن و داده‌آمایی شده که بیش از 99.5 درصد از اسناد سجلی این اداره نیز آرشیو شده که با بهره‌برداری از آرشیو الکترونیکی اسناد، ادارات ثبت احوال سراسر کشور می‌توانند از آن استفاده و تمامی قشمی‌هایی که در سایر شهرستان‌های کشور سکونت دارند، می‌توانند بدون مراجعه به اداره ثبت احوال قشم و فقط با مراجعه به اداره ثبت احوال محل سکونت، خدمات مورد لزوم را دریافت کنند.

وی تعمیر اساسی ساختمان و کمبود نیرو را از عمده نیازها و مشکلات اداره ثبت احوال قشم دانست و اضافه کرد: بیش از 99.80 درصد واقعه ولادت در مهلت قانونی 15 روزه و بیش از 98 درصد وفات در مهلت قانونی 10 روزه در این اداره به ثبت می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه در قشم بیش از 99.22 درصد از واجدان شرایط، کارت ملی خود را ثبت و دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: با توجه به اینکه برابر ماده 15 قانون ثبت احوال، مهلت اعلام ولادت حداکثر 15 روز از تاریخ تولد طفل است و همچنین برابر ماده 25 این قانون، مهلت اعلام وفات حداکثر 10 روز از تاریخ فوت است، می‌طلبد که برای جلوگیری از بروز مشکلات، شهروندان قشمی وقایع ولادت و وفات را به موقع در این اداره ثبت کنند.

رئیس اداره ثبت احوال قشم افزود: فراوانی پنج نام برتر در سال 91 در این اداره را با نام‌های محمد، علی، عبدالله، امیر محمد و احمد برای پسران و نام‌های فاطمه، مریم، یسنا، زینب و اسرا برای دختران از سایر نام‌ها بیشتر است.

انتهای پیام/88001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول