اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ردپای تفرقه‌افکنی در کرمانشاه

فشار برای تغییر روند مدیریت معتدل استاندار کرمانشاه بی‌نتیجه می‌ماند

برخی با اعمال تفرقه‌انگیز به‌ دنبال جناح‌بندی گروهی در استان کرمانشاه هستند و طیف‌های مختلف استان از استاندار کرمانشاه توقع دارند با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در راستای ایجاد وحدت بیشتر برای توسعه بیش از پیش استان قدم بردارد.

فشار برای تغییر روند مدیریت معتدل استاندار کرمانشاه بی‌نتیجه می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، انتخابات 24 خرداد ماه تجلی مردم‌سالاری در ایران اسلامی برای انتخاب سرنوشت سیاسی توسط خود مردم بود و این انتخابات بار دیگر معادلات دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را به‌هم زد و موجب نمایش اقتدار ایران در عرصه جهانی و انسجام بیشتر در فضای داخلی کشور شد.

انتخابات 24 خرداد ماه از جهات مختلف قابل بررسی است و ابعاد مختلفی دارد و رسوا شدن اصلاح‌طلبان تندرو و افرادی که با حمایت از سران فتنه و آنارشیسم دلخواه صهیونیست، ادعای واهی تقلب در انتخابات 88 را مطرح کردند، یکی از پیامدهای آن بود.

در 24 خرداد ماه نشان داده شد مردم ایران برای انتخاب سرنوشت خویش آزادند و انتخاب آن‌ها توسط همه مسئولان نظام قابل احترام است.

صحنه دلدادگی به مقام عظمای ولایت و اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق حماسه سیاسی در انتخابات باشکوه 24 خرداد در تاریخ این مرز و بوم حک خواهد شد.

همه در این انتخابات تلاش کردند حماسه سیاسی مد نظر رهبر معظم انقلاب محقق شود تا با تحکیم بنیان‌های سیاسی و مفاهیم مدنی، قدرت تاثیرگذاری ایران اسلامی در عرصه خارجی افزایش یابد و همگان ببینند موضوعات ناجوانمردانه‌ای همچون تحریم و شانتاژ رسانه‌ای غرب بر حفظ وحدت و عشق مردم به رهبری، انقلاب و وطن تغییرناپذیر است.

علما و روحانیان، شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و همه دلسوزان نظام در تحقق این حماسه غرورآفرین نقش داشتند و این اتفاق باشکوه و مبارک در سایه تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و به برکت انقلاب رقم خورد.

معرفی استاندار کرمانشاه در دولت تدبیر و امید از موضوعاتی بود که بر همه شایعات و گمانه‌زنی‌های بی‌اساس پایان داد و شاید افرادی از دست یافتن به منافع شخصی بازماندند.

ابراهیم رضایی‌بابادی در نخستین روز معارفه خویش به‌ عنوان والی کرمانشاه با اعلام شفاف مواضع خویش، برنامه خود را توسعه استان با استفاده از تمام نیروهای استان بیان کرد و در ادامه والی‌گری خویش چند بار آب پاکی را بر روی دست برخی گروه‌ها و افراد فرصت‌طلب ریخت و به ‌صراحت اعلام کرد وام‌دار هیچ طیف و جناحی نیستم.

توجه ویژه به مباحث اقتصادی، صادرات، صنعت، سرمایه‌گذاری و نخبگان استان توسط استاندار کرمانشاه در همان روزهای نخست، نوید روزهای خوبی برای توسعه استان کرمانشاه می‌دهد.

علاوه بر این استاندار کرمانشاه داس تغییر مدیران را به‌ دست نگرفته و در این زمینه عقلانی و معقول پیش رفته و این موضوع نشان می‌دهد وی بنای جناحی عمل کردن را ندارد.

کارنامه استاندار کرمانشاه در سمت‌های معاون استاندار و استاندار در استان‌های دیگر نشان می‌دهد که سابقه کار کردن با تمام جناح‌ها و گروه‌ها را دارد و این تجارب بی‌شک برای ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در استان کرمانشاه بسیار ارزشمند است.

عده‌ای از افراد معلوم‌الحال که سوابق مردودی در کارنامه خود دارند، داعیه حکمرانی بر استان را دارند و گمان می‌کنند دولت اصلاحات بر سر کار آمده است!

نکته قابل توجه این است که افراد مورد نظر اصلاح‌طلبان برای تصدی استانداری کرمانشاه حتی به وزارت کشور نیز معرفی نشدند و اینکه افرادی بخواهند مدیران را با ادعاهای پوچ و بی‌اساس وام‌دار طیف خاصی جلوه دهند، مورد تمسخر افکار عمومی قرار خواهند گرفت.

همگان به‌یاد دارند زمانی‌که فتنه 88 لطمات زیادی به نظام وارد کرد، بزرگان جریان اصولگرا برای حفظ وحدت مدام اعلام می‌کردند اصلاح‌طلبانی که مسیر خود را از فتنه‌گران جدا کرده‌اند، می‌توانند در مسیر انقلاب حرکت کنند. این موضوع برای حفظ انسجام داخلی و براساس عقلانیت افراد دلسوز نظام انجام گرفت و کاملا بر درایت و عدالت منطبق بود.

افرادی که به نظام و ولایت اعتقاد دارند و در مسیر انقلاب قدم برمی‌دارند، با تلاش برای خدمت به مردم به پیشرفت ایران اسلامی کمک می‌کنند و دسته‌بندی‌های سیاسی تنها دلخواه دشمنان و عملی منافقانه است.

بی‌شک رئیس جمهور خود را مدیون اصلاح‌طلبان نمی‌داند و تجربه نشان می‌دهد اگر کاندیدای اصلاح‌طلبان رای داشت، هرگز حاضر به کنار کشیدن نبود و این اقدام تنها برای برون‌رفت اصلاح‌طلبان از انزوای مطلق سیاسی بود.

امروز برخی با اعمال تفرقه‌انگیز به‌ دنبال جناح‌بندی و زد و بندهای گروهی هستند و این موضوع توسط هر فردی که آگاه و دلسوز انقلاب باشد محکوم می‌شود.

این افراد تصور می‌کنند فضای سیاسی تنها متعلق به یک جناح خاص است؛ سایر جریان‌های سیاسی در استان کرمانشاه استخوان‌دارتر و قوی‌تر از آن هستند که با ادعای ساده‌لوحانه افراد کم‌وزن و کوتوله سیاسی دست از خدمت به مردم و مشارکت در پیشرفت میهن اسلامی بردارند.

بسیاری از چهره‌های سیاسی در این استان با داشتن سوابق درخشان و خدمت‌گزاری صادقانه به ولایت و انقلاب، قدرت تاثیرگذاری در سطوح بالای مملکت را دارند و ارزش وجودی آن‌ها برای توسعه استان قابل چشم‌پوشی نیست.

ادعاهای تفرقه‌افکنانه این افراد در از بین بردن وحدت گروه‌های سیاسی استان باید توسط مسئولان نهادهای امنیتی رصد شود و با جدیت با آن برخورد قانونی صورت بگیرد، چراکه این موضوع به ضرر مردم و منافع استان است.

علما و روحانیان، نخبگان، دانشجویان، خانواده‌های معظم شهدا، گروه‌های سیاسی، چهره‌های مختلف، صنعتگران، اهالی فرهنگ و هنر، بزرگان و طیف‌های مختلف استان کرمانشاه بی‌تعارف و با جدیت از استاندار کرمانشاه توقع دارند با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و افراد شایسته و تمام جناح‌های سیاسی، در راستای ایجاد وحدت و همدلی بیشتر برای توسعه بیش از پیش استان کرمانشاه در مسیر اعتدال قدم بردارد.

مردم باید طعم خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش بچشند و تمام دولت‌ها و گروه‌ها زیر سایه فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری برای پیشرفت و اقتدار هر چه بیشتر نظام اسلامی بکوشند.

-------------------------------------------

یادداشت از محسن فولادی

-------------------------------------------

انتهای پیام/2700/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول