اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ:

دشمن برای ترویج بی‌حجابی، هزینه‌های بسیاری انجام داده است

امام جمعه خارگ گفت: دشمن برای ترویج بی‌حجابی در کشور، هزینه‌های بسیاری انجام داده است.

دشمن برای ترویج بی‌حجابی، هزینه‌های بسیاری انجام داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی در بیان خطبه نخست نماز عبادی سیاسی و دشمن‌شکن این هفته جزیره خارگ، با توصیه خود و دیگران به تقوا اظهار کرد: یکی از اعمال صالح خدمت به خلق برای رضای خداوند است و ایشان در قرآن در سوره حجر به خود قسم می‌خورند و می‌فرمایند هر آینه سئوال می‌کنم از همه شما، بابت کارهایی که انجام داده‌اید.

وی تصریح کرد: خداوند در روز قیامت نه تنها از تمامی مسئولان، معاونین، مشاوران و زیردستان آنها بابت کارهایی که انجام داده‌اند و انجام نداده‌اند سوال خواهد پرسید، بلکه از تمامی مردم نیز بابت انجام یا عدم امر به معروف و نهی از منکر سئوال خواهد کرد.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: امام کاظم (ع) به یکی از صحابه خویش فرمودند که ای فضل، به دیگران خیر برسان و خیر بگو و در انجام امور خیر نگو که ما هم مثل بقیه هستیم؛ بی‌خیالی و بی‌تفاوتی از اخلاق اسلامی و قرآنی نیست و قطعاً در روز قیامت از ما سئوال خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان امام علی (ع) در نهج‌البلاغه خطاب به مسئولان عنوان کرد: امام علی (ع) فرمودند که نسبت به مردم و شهرتان باید تقوا داشته باشید یعنی اینکه نافرمانی نکنید و حق و حقوق آنان را بدهید و در انجام کارهایی که می‌توانید کوتاهی نکنید و اگر واقعاً وقت انجام برخی از وظایف را ندارید و مسئولیتتان سنگین است، آن را بازگو کنید و از آن استعفا بدهید.

وی ادامه داد: اگر توانستیم از قدرت و مسئولیت خود در راه مردم استفاده کنیم، عزت خواهیم یافت و اگر در استفاده از این قدرت کوتاهی کردیم، ذلت در انتظار ما خواهد بود و لذا همه مردم باید به طور مساوی و یکسان دیده شوند و یکسان به آنان خدمت کنیم.

خطیب نماز جمعه خارگ در بیان خطبه دوم با اشاره به پایان ماه صفر اظهار داشت: خداوند توفیق عبادت و نوکری عزاداری را در ماه صفر و محرم به ما عنایت داشت و باید تقدیر و تشکر کرد از حضور پرشور مردم و هیئت‌های مذهبی و همچنین مسئولینی که در این زمینه کمک کردند و یقین بدانید اینها در نامه اعمال شما ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز هجرت پیامبر از مکه به مدینه افزود: اگر پیامبر اکرم(ص) در مکه می‌ماند، اسلامی باقی نمی‌ماند و این روز در تاریخ اسلام نقطه عطفی است و روزی که این هجرت می‌خواست صورت بگیرد، این امام علی (ع) بود که با شجاعت مثال‌زدنی خود در بستر پیامبر خوابید و کسی در شجاعت و جان فدایی پیامبر به پای ایشان نمی‌رسید و این برای ما شیعیان افتخار ست و ماه ربیع‌الاول نیز با توجه به اعیاد و تولد ائمه در این ماه واقعاً مانند یک بهار محسوب می‌شود.

کمالی قانون کشف حجاب توسط رضاخان را یک حرکت ضد فرهنگی و اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: رضاخان فکر کرد پیشرفت غرب به خاطر بی‌حجابی است، در حالی که به‌خاطر عقلانیت آنان بود و به‌جای وارد کردن دانش و صنعت آنها، با همکاری آتاترک بی‌حجابی را در ایران و ترکیه وارد کردند که البته با توجه به تدین و غیرت اسلامی مردم ایران، این برنامه چندان موفق نشد اما متاسفانه تاثیر خود را گذاشت.

وی اشاره کرد: امروز دشمن با برنامه‌های جدیدتر و صرف هزینه‌های بیشتر این برنامه را پیاده‌سازی کرده تا بتواند این فرهنگ غلط را در کشور ما جا بیاندازد و بدین گونه از غیرت مردان ما بکاهد و متاسفانه موفق هم بوده و شبکه‌های ماهواره‌ای و همین سریال‌ها، غیرت و دین مردم را کاهش داده‌اند و لذا وظیفه ماست که دیگران را وادار به حجاب و داشتن غیرت کنیم تا مسئله بی‌حجابی در کشور ریشه‌کن شود.

امام جمعه خارگ حرکت فرهنگی و اسلامی دبستان آزادی در اجرای حجاب برتر در بین دانش‌آموزان این مدرسه را ستود و تصریح کرد: این عمل بسیار خوبی بود و باید هم از مدیران، هم از خانواده‌ها، هم دانش‌آموزان و هم مسئولان آموزش و پرورش که این حرکت‌های زیبای فرهنگی را در سطح جامعه پیاده‌سازی کرده‌اند تقدیر و تشکر شود.

وی با بیان واقعه تاریخی 19 دی و قیام مردم قم، آن را نقطه عطفی در آغاز حرکت‌های پیروزی بخش انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در این روز، مردم شهر، به همراه بازاریان و روحانیون قم، در اعتراض به چاپ مقاله توهین‌آمیز یکی از روزنامه‌ها تجمع کردند.

خطیب نماز جمعه خارگ با اشاره به برنامه‌های فرهنگی جزیره خارگ عنوان کرد: در سال‌های گذشته با توجه به اینکه تعدادی از کودکان شیعه برای آموزش قرآن مشکلاتی داشتند و با توجه به افسردگی‌های موجود، در نظر گرفته شد تا بودجه‌ای فرهنگی به دفتر امام جمعه خارگ اختصاص یابد و ما نیز علاوه بر آموزش دادن این کودکان در مکتب‌القرآن امام حسین (ع)، به اهل سنت نیز خدماتی ارائه کردیم و جشن‌ها و مراسمات بزرگی نیز با صرف هزینه‌هایی کمتر برای مردم برپا شد.

وی ادامه داد: برخی از دوستان لطف کردند و گفتند از این پس خود برنامه‌های فرهنگی جزیره را اجرا خواهیم کرد و ما نیز از آنان تشکر می‌کنیم که این بار فرهنگی را از دوش ما خواهند برداشت و اعلام می‌کنیم از این پس دیگر هیچگونه بودجه فرهنگی را قبول نخواهیم کرد و تنها در بحث نظارت فعالیت خواهیم داشت.

کمالی با تاکید بر اینکه انجام این فعالیت‌ها وظیفه ذاتی دفتر امام جمعه نبوده و تنها به لحاظ تکلیفی که بر دوشمان بود، آن را پذیرفتیم، گفت: فعالیت‌ها و هزینه‌های این برنامه‌ها در طول این مدت ثبت و ضبط شده و بحمدالله کارهای بزرگی در زمینه‌های فرهنگی و قرآنی صورت گرفت و هر کدام از دوستان مایل باشند، بصورت مکتوب در اختیار آنان قرار خواهد گرفت و بازهم تشکر می‌کنیم از کسانی که بار اجرای این امر را از دوش ما برداشتند و ما از این پس با تجربه‌ای که در زمینه فرهنگی به دست آورده‌ایم و به عنوان یک مسئول، بر اجرای آن نظارت و پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول