اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه زرند:

گرفتن حجاب از زنان مسلمان ساده‌ترین نقشه دشمنان است

خطیب جمعه زرند گفت: دشمن نقشه‌های خود را از راه‌های مختلفی عملی می‌کند که ساده‌ترین آنها گرفتن حجاب از مسلمانان است.

گرفتن حجاب از زنان مسلمان ساده‌ترین نقشه دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اساس هر جامعه و تمدنی فرهنگ آنها است، ا‌گر از ملتی ‌هویت او را بگیریم، باید از درون او را تهی کرد.

وی عنوان کرد: مبارزه با فرهنگ هر ملتی آنها را طوری پرورش می‌دهند که احساس حقارت کنند و دشمن برای مبارزه با فرهنگ اصیل اسلامی از راه‌های زیادی وارد شده است، یکی از آنها گرفتن حجاب و پوشش اسلامی است.

خطیب جمعه زرند بیان داشت: گرفتن حجاب طبق فرمایش مقام معظم رهبری از ساده‌ترین و آسان‌ترین راه‌های باز کردن عنان گسیختگی شهوت است که دشمنان از این راه وارد شدند و بعد از جنگ جهانی اول که حکومت بزرگ عثمانی را متلاشی کردند در صدد تضعیف مسلمانان برآمدند.

وی با اشاره به تبلیغ فرهنگ غرب عنوان کرد: اگر چه طبق فرموده مقام معظم رهبری‌ فرهنگ غربی خلاصه در هواپیما و وسائل آسایش و غیره نیست و این موارد ظاهر فرهنگ آنها است، سبک زندگی مادی شهوت‌‌آلود‌، گناه‌آلود‌، هویت‌زدا و ضد معنویت باطن فرهنگ غربی را شکل می‌دهد.

کرمی‌پور ادامه داد: اینکه ایشان در چند ساله اخیر بحث سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند به همین منظور است که دشمن در حال تبلیغ فرهنگ مادی خود در زندگی مسلمانان است، لذا باید همان طوری که بصیرت سیاسی مردم بالا رفته است‌، فرهنگ زندگی اسلامی را در بین خانواده‌ها گسترش دهیم تا دشمن از طریق سبک زندگی مادی‌ بر مسلمانان و مردم ایران غالب نشود.

وی افزود: همان طوری که در جبهه‌های مختلف دشمن و در رأس آنها استکبار مغلوب جمهوری‌ شده است‌ در این مبارزه طاقت‌فرسا نیز ‌سربلند‌ قله‌های پیروزی‌ با رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری‌ هستیم و نمی‌گذاریم دختران جوان ما در تاثیر تبلیغات مسموم استکبار قرار بگیرند و ارزش حجاب اسلامی را سبک جلوه دهند.

امام جمعه زرند به تشریح دو اصل از اصول پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و بیان داشت: یکی رهبری‌های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) و دیگری بصیرت و آگاهی مردم انقلابی ایران است که این دو در کنار اصول دیگر لحظه‌ای موجب غفلت نشد و مردم مبارزه خود را تا لحظه پیروزی و ادامه‌ آن تا انقلاب جهانی مهدوی طی می‌کند.

وی افزود: یکی از روزهایی که مردم آگاهانه ولایتمداری خود را در خط امام خمینی (ره) ثابت کردند، 19 دی ماه سال 1356 بود که بعد از اهانت ساواک به حضرت امام راحل در 16 دی ماه ‌همان سال‌ مردم به خیابا‌ن‌ها ریختند و از جسارتی که به امام‌ راحل شده بود‌، دفاع کردند.

خطیب جمعه زرند تاکید کرد: بر همه‌ ما لازم است که ‌‌مناسبت‌های قبل از پیروزی انقلاب را مانند ایام‌الله بعد از پیروزی انقلاب‌ گرامی‌ بداریم که یکی از آنها 19 دی ماه است و مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید دارند و فرمودند که مسئله  19 دی ماه و به یاد نگه داشتن این خاطره‌ یک مسئله صرفا تکراری یا برخاسته از عادت نیست‌، بلکه یک مسئله اساسی و اصولی است.‌

‌کرمی‌پور با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای 19 دی ماه ‌گفت: دشمنان طی تاریخ ثابت کرد‌ند با زبان نرم و ملایم توانستند بر ملت‌ها ‌غلبه پیدا کنند ‌به همین بسنده می‌کنند، چون به اهداف خود رسید‌ند و اگر این راه جواب نداد از راه توهین‌، ارعاب و تهدید وارد می‌شوند که دشمنی آمریکا در قبل از انقلاب از راه نخست بود‌ و بعد از پیروزی انقلاب ‌از راه دوم وارد شد‌ند.

وی افزود: اما تهدیدهای آنها نتیجه نداد و ملت ایران در تمام‌ صحنه‌ها‌ در مقابل دشمن ایستاده است و به حول و قوه الهی پیروز میدان هم بوده است‌.

خطیب جمعه زرند ابراز داشت: در مذاکرات اخیر هسته‌ای آمریکا احساس کرد، مغلوب مذاکرات واقع شده است و بلافاصله عکس‌العمل نشان داد و از عهدی که امضا ‌کرده بود‌، عقب‌نشینی کرد.

وی افزود: سخنان غیر مسئولانه و به دور از منطق دیپلماسی سران آمریکا‌ بهترین گواه حق بودن فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/80022/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول