اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد امام جمعه موقت گرگان از وضع حجاب در جامعه

حفظ حجاب از واجبات اسلام است

امام جمعه موقت گرگان با انتقاد از وضعیت بدحجابی بانوان در جامعه تاکید کرد: مسئله حجاب از مسائل ضروری دین است که باید به آن توجه ویژه شود.

حفظ حجاب از واجبات اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان با توصیه مومنان به تقوا اظهار داشت: انسان در سایه تقوا به کمال می‎رسد و تقوا مایه رستگاری انسان در دنیا و آخرت است.

وی در ادامه با تبریک هلول ماه ربیع‎الاول بیان کرد: هجرت پیامبر(ص) از نظر قرآن و روایات می‎تواند مبداء آزادی انسان شود و به این دلیل آیات و روایات فراوان در این خصوص ذکر شده است.

لیوانی با اشاره به آیات مختلف قرآن تاکید کرد: آنان که پس از ظلمی که به آنها وارد شده در راه خدا هجرت کنند جایگاه پاکیزه‎ای در دنیا خواهد داشت و هر کسی که بخاطر حفظ دینش هجرت کند حتی اگر این هجرت و جابحایی یک وجب باشد بنا به روایتی از پیامبر(ص) مستحب بهشت می‎شود و همراه پیامبر(ص) و ابراهیم خلیل و رحمان خواهد بود.

وی افزود: یکی از نکاتی که نباید غفلت کرد این است که دو نوع هجرت ظاهری و باطنی وجود دارد که با دقت به روایت به این نتیجه می‎رسیم که هجرت باطنی که همان هجرت و دوری از گناه و ظلمت به سوی نور ایمان است توصیه شده است.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به 17 دی ماه سالروز اجرای کشف ‎حجاب به دستور رضاشاه در ایران خاطرنشان کرد: در یک مقایسه بین این عمل رضاشاه و نوع عملکرد کشورهای به اصطلاح پیشرفته غرب که داشتن حجاب در کشورهای خود را ممنوع اعلام کرده‎اند به این نتیجه می‎رسیم که این عمل رضاشاه یک عمل داخلی نبوده بلکه برنامه‎ریزی شده از طرف کشورهای استعمارگر بوده است.

وی اضافه کرد: من از بانوان و خانم‎هایی که در جامعه امروز به نقشه‎های کشورهای استعماری عمل می‎کنند گلایه‎مندم؛ مسئله حجاب از مسائل ضروری دین است که باید به آن توجه ویژه شود.

لیوانی متذکر شد: برخی بانوان متاسفانه به نوعی پوشش خود را انجام می‌دهند که به نوعی عمل ضد دین تلقی می‎شود.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: بانوان به این اندیشه توجه نکنند که اگر حجاب را به صورت درست و صحیح انجام دهند مانع پیشرفت آنها خواهد شد بلکه حجاب، بانوان را از خطرات احتمالی مصون نگه می‎دارد و به نوعی یک حفاظ برای یک زن است.

لیوانی گفت: بانوان بدانند که حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت است.

انتهای پیام/83004/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول