اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

ترویج بی‌بندوباری، تحقیر زنان است

امام جمعه چرام گفت: امروز در جامعه غرب به اسم آزادی زن، بیشترین جنایت‌ها را در حق زنان انجام می‌دهند و زنان را تا حد حیوان بلکه پست‌تر از حیوان تنزل می‌دهند.

ترویج بی‌بندوباری، تحقیر زنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: چون انسان به صورت اجتماعی زندگی می‌کند باید افرادی را به عنوان دوست و رفیق برای خود انتخاب کند.

امام جمعه چرام با اشاره به خطبه 31 نهج‌البلاغه و توصیه امام علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع)، عنوان داشت: معاشرت با انسان‌های درستکار این خاصیت را دارد که اگر انسان بد هم باشد، او را خوب می‌کند و بالعکس این قضیه نیز وجود دارد.

وی افزود: انسان چه بخواهد و چه نخواهد از دوستان و اطرافیانش تاثیر می‌پذیرد، بنابراین باید در انتخاب دوست بسیار دقت کرد و کسی را به عنوان دوست انتخاب کرد که موجبات سعادت دنیوی و اخروی را برای انسان فراهم آورد.

*قیام 9 دی مردم قم

خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی، عبادی جمعه با اشاره به قیام 9 دی مردم قم در سال 1356، گفت: در حادثه 9 دی 1356 که مردم قم خالق این حماسه بودند درس‌های بزرگی وجود دارد که امروز هم می‌توان در پیشرفت نظام اسلامی و خنثی کردن توطئه‌ها از آن استفاده کرد.

این مسئول، ابراز داشت: رژیم پهلوی با نوشتن مقاله‌ای که در آن امام (ره) مورد اهانت قرار گرفته بود قصد منزوی کردن امام و اهانت به ارزش‌های اسلامی را داشت و به طبع آن می‌خواست انقلاب اسلامی را بدون امام و پیشوا کند تا از این طریق شعله‌های انقلاب را خاموش کند.

وی با اشاره به اینکه افرادی می‌خواستند که این مقاله را مساله‌ای کم ارزش و بی‌اهمیت جلوه دهند، تصریح کرد: مردم قم با بصیرت، زمان شناسی و دشمن شناسی توانستند جلوی این توطئه را بگیرند و شعله‌های انقلاب را افروخته‌تر سازند و انقلاب را به مراحل پایانی خود برسانند.

*17 دی سالروز کشف حجاب

حجت‌الاسلام طزری در بخشی از صحبت‌های خود از سالروز کشف حجاب توسط رژیم پهلوی سخن به میان آورد و گفت: یکی از خیانت‌هایی که رژیم پهلوی انجام داد، مساله کشف حجاب بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام افزود: اگر به تاریخ نگاهی بیاندازیم ملاحظه می‌کنیم هرکجا که استعمار به آنجا پا نهاد اولین کاری که انجام داد به اسم آزادی زن، بی‌حجابی و بی بندوباری را ترویج داده است تا بتواند از این طریق جوانان جامعه را به جای اینکه دنبال کسب علم و معنویت باشند، در مراکز فحشا و فساد قرار دهد و خود بتواند منافع و ثروت کشورها را چپاول کند.

وی متذکر شد: اگر اسلام تاکید بر حفظ عفاف و عفت کرده است، به خاطر این است که زنان نیز بتوانند مدارج معنوی را طی کنند تا بتوانند از لحاظ علمی سیاسی و اجتماعی به مدارج بالا برسند و برای جامعه خود نیز مفید و مثمر ثمر باشند.

امام جمعه چرام، یادآور شد: امروز در جامعه غرب به اسم آزادی زن، بیشترین جنایت‌ها را در حق زنان انجام می‌دهند و زنان را تا حد حیوان بلکه پست‌تر از حیوان تنزل می‌دهند.

حجت الاسلام طزری در پایان خاطرنشان کرد: در اصل ترویج بی‌بندوباری، تحقیر زنان و جامعه است و دشمنان امروز برای تحقیر جامعه مسلمان، آسان‌ترین راه یعنی ترویج بی‌حجابی را در قالب حقوق شهروندی و آزادی حقوق مرد و زن انجام می‌دهند.

انتهای پیام/82002/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول