اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه اربعین حسینی برگزار شد

همایش خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) در اردبیل

در آستانه اربعین حسینی همایش بزرگ خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) به همت بسیج زنان استان اردبیل در زینبیه سپاه اردبیل برگزار شد.

همایش خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و به همت بسیج خواهران، با حضور 600 نفر از بسیجیان زن با هدف انتقال پیام و فرهنگ عاشورایی به نسل جوان، برجستگی‌های ارزشمند قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و پیام‌رسانی حضرت زینب (س) در زینبیه اردبیل برگزار شد، شرکت‌کنندگان با مفاهیم ارزشی این خطبه غرا آشنا شدند.

در این مراسم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ 37 حضرت عباس (ع) در اردبیل اظهار داشت:‌ واقعه عظیم عاشورا و حوادثی که بعد از آن رخ داد قابل تأمل و تبیین حقیقی است که حضرت زینب (س) با خطبه‌خوانی و حرکت بی‌نظیر خود در مجلس یزید پرده از حرکت یزیدیان برداشته و آنها را بیش از هر زمان دیگر رسوا کرد.

حجت‌الاسلام فیاضی تصریح کرد: حضرت زینب (س) از لحظه ورود اسرا به شام و حضور در کاخ یزید با روشنگری‌ها و بیان حقایق سعی کرد چهره از صورت فسادگونه حاکمان ظلم و جور بردارد و اقدامی را در افشای حقایق واقعه کربلا انجام دهد تا دنیا بفهمد که قیام امام حسین (ع) به حق و حرکت یزید مفسدانه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بعد از قرن‌ها از حادثه تاریخی عاشورا و حرکت بی‌نظیر حضرت زینب (س) در افشاگری حقیقت حکومت یزید فاسد، امروز زنان ما در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی زینبی‌وار حضور یافتند و با حجاب و عفاف خود در حقیقت دشمن را به غیظ و عصبانیت رساندند.

فیاضی اضافه کرد: خواهران بسیجی ما با تأسی به حضرت زینب (س) امروز در مسیر آرمانی اسلام و حقیقت آن با حفظ حجاب و عفاف، تبعیت بی‌چون و چرا از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه حاضر شدند و سعی کردند تا حرمت و عظمت مکتب اسلام و عاشورا را حفظ کرده و از آن صیانت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی مشابه و در شهرستان بیله‌سوار با هدف توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خطبه حضرت زینب (س) بازخوانی شد که مسئول بسیج بانوان شهرستان بیله‌سوار در سخنانی گفت: هدف ما از برگزاری این آیین نشر و ترویج اندیشه‌های اصیل اسلامی و حرکت تاریخی حضرت زینب (س) در زنده نگه داشتن شعائر اسلامی است تا به زنان خود بگوییم که حضرت زینب (س) با وجود مصائب مختلف هرگز دست از حجاب و عفاف برنداشت.

زهرا فرهمند افزود: ما نیز با رعایت حجاب و عفاف خود در مسیر ارزش‌های الهی زینبی‌وار باید حاضر شویم و زینبی‌وار نیز از این مبانی دفاع کنیم.

انتهای پیام/62006/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول