اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیین خطبه‌خوانی خادمان بارگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد

آیین خطبه‌خوانی خدام بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با حضور تولیت، مسئولان، مدیران و کارکنان آستان مقدس قم برگزار شد.

آیین خطبه‌خوانی خادمان بارگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، در این مراسم معنوی که صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، خادمان آستان مقدس قم پس از قرائت زیارت عاشورا، در مراسم خطبه‌خوانی شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در این مراسم خدمت در آستان اهل بیت علیهم‌السلام را نعمتی بزرگ دانست و اظهار داشت:‌ از جمله دعاهایی که ما در زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام‌الله علیها از خداوند می‌خواهیم‌، این است  که معرفت اهل‌بیت علیهم‌السلام را از ما نگیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه اگر انسان بی‌معرفت نسبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام باشد، از نور و هدایت آنها چیزی به دست نمی‌آورد، افزود: در این شرایط حتی ممکن است انسان از سر عناد با آنها به مبارزه بپردازد.

وی افزود: امروز شاهدیم که عده‌ای از سراسر جهان برای محافظت از حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها جان خود را در دست گرفته و از زینبیه دمشق دفاع می‌کنند و در طرف مقابل نیز عده‌ای از سراسر جهان می‌آیند تا این بارگاه نورانی را نابود سازند.

آیت‌الله سعیدی به فرازی دیگر از زیارت‌نامه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها اشاره کرد و گفت: ما در این زیارت‌نامه می‌خوانیم «خدایا!‌ این معرفت را از ما سلب نکن»؛ زمانی که انسان نسبت به اهل بیت علیهم‌السلام معرفت یابد، باید از خداوند بخواهد که این نعمت از او سلب نشود.

وی گفت: خدمت در این بارگاه نورانی نباید تنها جنبه شغل و کار روزمره باشد، بلکه هر روز ما باید به گونه‌ای باشد که گویی زائری تازه از راه رسیده است و با معرفت در این بارگاه نورانی حضور می‌یابد.

انتهای پیام/2258/ج/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول