اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهمئی:

حضور مردم ولایت‌مدار و محب اهل‌بیت بهمئی در ایام محرم و صفر قابل تقدیر است

امام جمعه شهر بهمئی گفت: مردم مؤمن، ولایت‌مدار و محب اهل‌بیت (ع) شهرستان بهمئی که در ایام محرم و صفر به سوگواری ائمه پرداختند و حرمت این ایام را حفظ کردند قابل تقدیر است.

حضور مردم ولایت‌مدار و محب اهل‌بیت بهمئی در ایام محرم و صفر قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، حجت‌الاسلام سیدرحمت‌الله سیادت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت ربیع‌الاول اظهار کرد: ایام ربیع‌الاول ماه شادی پیامبر (ص) و آل‌پیامبر(ص) است.

امام جمعه بهمئی افزود: خداوند در آیه 207 سوره بقره به فضیلت لیلة‌المبیت اشاره می‌کند و می‌فرماید که برخی از مردم فداکار و با ایمان همچون امام علی (ع) هنگام خفتن به جای پیامبر (ص) جان خود را برای خشنودی خداوند می‌فروشد که این آیه در شأن امام علی (ع) نازل شده است.

وی گفت: مفسر معروف اهل سنت می‌گوید که آن شبی که پیغمبر (ص) تصمیم گرفت از مکه هجرت کند و به مدینه برود و در زمان جاهلیت معروف به امین بود.

سیادت اذعان کرد: مشرکین تصمیم گرفتند پیامبر را در بستر خواب به شهادت برسانند و آنها توطئه کردند که از هر طایفه یک نفر انتخاب شود تا با کشتن پیامبر طایفه بنی‌هاشم توان مبارزه با همه طوایف را نداشته باشند و این طور خون پیامبر پایمال شود اما وحی به پیامبر نازل شد و توطئه شوم مشرکین را به ایشان ابلاغ کرد و پیامبر نیز از امام علی (ع) خواست تا به جای ایشان در بستر بخوابد و امام علی (ع) نیز پذیرفت. هنگامی که مشرکین با شمشیرهای خود به خانه پیامبر هجوم آوردند با امیر‌المومنین (ع) رو به رو شدند که ایشان گفت که از پیامبر خبری ندارد و با فداکاری جان پیامبر را نجات داد.

امام جمعه بهمئی این نوع فداکاری را معامله با خداوند عنوان کرد و گفت: در این میان فروشنده امام علی(ع)، خریدار خداوند متعال، متاع جان امام علی(ع) بود که قیمت و بهای آن خشنودی خداوند بود.

سیادت در خطبه دوم این هفته از مردم مومن، ولایت‌مدار و محب اهل‌بیت شهرستان بهمئی که در ایام محرم و صفر به سوگواری ائمه پرداختند و حرمت این ایام را حفظ کردند و همچنین از حضور حماسی مردم در روز 9 دی که بار دیگر با بصیرت‌افزایی خود سفره فتنه را برچیدند تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه بهمئی با اشاره به سال‌روز هجرت پیامبر از مکه به مدینه و تبریک آغاز سال هجری قمری گفت: همانطور که در کتاب بحار الانوار، جلد 19 آمده است که هر کس به خاطر حفظ دین خود از سرزمینی به سرزمین دیگر برود جایگاهش بهشت است و کسی که دین او در معرض خطر است بر او واجب است، هجرت کند.

انتهای پیام/82015/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول