اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر تأکید کرد

اجرایی شدن طرح آمایش سرزمینی استان بوشهر در کوتاه‌ترین زمان

استاندار بوشهر گفت: با توجه به نقش آمایش سرزمینی در توسعه همه‌جانبه استان بوشهر باید این آمایش در کوتاه‌ترین زمان تهیه و اجرایی شود.

اجرایی شدن طرح آمایش سرزمینی استان بوشهر در کوتاه‌ترین زمان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری ظهر امروز در کارگروه آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار با بیان اینکه آمایش سرزمینی نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه همه‌جانبه استان دارد، گفت: با تصویب طرح آمایش سرزمینی اولویت‌های استان و شهرستان‌ها براساس آن تعیین و اجرامی شود.

وی خاطرنشان کرد: تهیه آمایش سرزمین مسیر حرکت هر شهرستان و هر منطقه در استان بوشهر براساس آن مشخص می‌شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه و شهرستان در آمایش مشخص می‌شود که تا سال 1404 مسیر حرکت آنها را معین می‌کند.

سالاری با اشاره به اینکه در سال 85 بحث آمایش در استان‌ها مطرح شد، اضافه کرد: یکی از وظایف کارگروه آمایش تهیه سند چشم‌انداز است و اصلی‌ترین برنامه کارگروه تهیه سند آمایش استان است.

وی با تأکید بر انتخاب مشاور مادر و زیرگروه‌های آن، تأکید کرد: استفاده از توانایی‌های هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر می‌تواند این سند چشم‌انداز را زودتر به سرانجام برساند.

استاندار بوشهر بر انتخاب مشاور توانمند و اجرایی شدن آمایش سرزمینی در کوتاه‌ترین زمان تأکید کرد و اذعان داشت: تشکیل کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه کارگروه آمایش نقش ویژه‌ای در تقویت توسعه همه‌جانبه استان دارد.

سالاری در خصوص نقشه «جی.آی.اس» استان بوشهر گفت: «جی.آی.اس» یک نرم‌افزار زمین‌شناسی است که انواع نقشه‌های مختلف را انجام می‌دهد که این مهم اکنون در اختیار استان بوشهر است.

استاندار بوشهر، توسعه‌یافتگی متناسب با مقتضیات فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و اجتماعی، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی مبتنی بر مزیت‌های نسبی و رقابتی در راستای محورهای توسعه استان همراه با عدالت اجتماعی، مشارکت‌های مردمی و مدنی، تعامل فعال در سطح بین‌المللی با اولویت در حوزه‌های علمی، فناوری، فرهنگی و اقتصادی، برخورداری از دانش پیشرفته و توانمند در تولید علم و فناوری روز مبتنی بر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در سطح ملی و توانمندی در ارائه سطح اول خدمات برتر به منطقه و محیط داخلی خود در حد مطلوب را از جمله فرایند تدوین آمایش سرزمینی عنوان کرد.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول