اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعمیرات پالایشگاه دوم پارس جنوبی خبر داد

بازسازی توربین سوم نیروگاه پالایشگاه دوم برای نخستین بار در پارس جنوبی

رئیس تعمیرات پالایشگاه دوم پارس جنوبی از بازسازی توربین سوم نیروگاه پالایشگاه دوم برای نخستین بار در پارس جنوبی خبر داد.

بازسازی توربین سوم نیروگاه پالایشگاه دوم برای نخستین بار در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، محمد شیبانی صبح امروز در بازدید از پالایشگاه دوم پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی با تامین 43 درصد گاز کشور نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: افزایش بهره‌وری در این مجموعه از اولویت‌های اساسی است و در این مسیر اهتمام می‌ورزیم.

رئیس تعمیرات پالایشگاه دوم پارس جنوبی از بازسازی توربین سوم نیروگاه پالایشگاه دوم برای نخستین بار در پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: این مهم برای نخستین بار در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی بدون برون‌سپاری و تنها با بهره‌گیری از پرسنل تعمیرات با موفقیت به انجام رسید.

شیبانی تصریح کرد: با توجه به ضرورت عملیاتی برای تولید حداکثری در فصل زمستان و همچنین به دلیل زمان‌بر بودن فرآیند مناقصه و تعیین پیمانکار مجری، بازسازی توربین مذکور در دستور کار پرسنل تعمیرات قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بازسازی و تعویض قطعات آسیب دیده و نصب مجدد روتور و ملحقات، انجام تنظیمات حساس و رفع اشکالات ژنراتور و راه‌اندازی کامل بدون برون‌سپاری و با بهره‌گیری از توانمندی‌های نیروهای پرسنل تعمیرات و امکانات موجود مجتمع با صرف 9800 نفر ساعت انجام و تجهیز مذکور با موفقیت راه‌اندازی شد.

مسئول اجرایی عملیات بازسازی توربین نیز گفت: زدودن آثار تخریبی ناشی از حادثه از پوسته کمپرسور و تعویض و انجام عملیات تست غیر مخرب روی نقاط آسیب دیده تعمیر شده و نقاط با ظرفیت آسیب دیدگی روی پوسته کمپرسور از جمله فعالیت‌های انجام شده در این عملیات است.

علی برات‌زاده افزود: تنظیم پره‌های راهنمای ورودی، نصب پره‌های ثابت، نصب پره‌های توربین روی هر سه ردیف روتور جدید، برداشتن روتور آسیب دیده و نصب روتور جدید نیز از جمله فعالیت‌های عمده‌ای بود که در حین بازسازی توربین به انجام رسید.

انتهای پیام/2451/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول