اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سابق دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد

پیشرفت 99 درصدی بیمارستان‌های رودبار و قلعه‌گنج

سرپرست سابق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت از پیشرفت 99 درصدی بیمارستان‌های رودبار و قلعه‌گنج خبر داد.

پیشرفت 99 درصدی بیمارستان‌های رودبار و قلعه‌گنج

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت سید فریدون افضلی عصر امروز در آیین تودیع خود از مسئولیت سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمان جیرفت اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از افتخارات دولت دهم در جنوب کرمان است.

وی افزود: این دانشگاه با وجود بسیاری از مشکلات توفیق‌های زیادی کسب کرده است و چهار سال از عمر این دانشگاه می‌گذرد و دانشجویان در دوره کار آموزی هستند و در امتحانات سراسری هم رتبه کسب می‌کنند.

افضلی با بیان اینکه نخستین دوره جذب دانشجوی پزشکی این دانشگاه از سال 88 آغاز شده است، تصریح کرد: این تحول موجب تغییرات بزرگی در منطقه از نظر بهداشت و درمان شد و امروز در رشته‌های پزشکی، مامایی، پرستاری، بهداشت، پیراپزشکی دانشجویان مشغول به تحصیل هستند و در رشته‌های تغذیه، بهداشت حرفه‌ای و پروتز دندان‌ها و ... اقدامات اولیه انجام شده که امیدواریم پذیرش دانشجو در این رشته‌ها از سال آینده آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: در جذب هیئت علمی بیش از 31 هیئت علمی جذب شده است و در بحث فرهنگی هم آغاز به کار این دانشگاه همراه با کار فرهنگی بود و با پیگیری‌های نخستین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی شهرستان‌ها نماز خانه احداث شده است.

سرپرست سابق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمان جیرفت گفت: در بحث بهداشت از زمان راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هر بار که واکسیناسیونی در منطقه جنوب انجام شده است این دانشگاه در منطقه مقام نخست را داشته است.

افضلی با بیان اینکه در بحث حذف مالاریا یک سال زودتر از برنامه‌ای که تدوین شده بود این برنامه در جنوب کرمان اجرایی شد، عنوان کرد: در بحث بیماری‌های واگیردار در شهریورماه سال جاری که بیماری مالاریا در منطقه مطرح شد ما توانستیم این بیماری را در نخستین فرصت محدود کنیم و هیچ فرد بومی منطقه با همه مشکلات موجود به این بیماری مبتلا نشد و فقط به تعدادی افراد بیگانه محدود و همان جا ریشه‌کن شد.

وی ابراز داشت: در بحث درمان کارهای خوبی در منطقه انجام شده و آخرین اقدام آغاز به کار بیمارستان شهرستان منوجان از مهر ماه سال جاری است که هنوز رسماً افتتاح نشده است و با متخصصان داخلی و زنان در حال فعالیت است.

افضلی گفت: در بیمارستان شهرستان کهنوج تمام رشته‌های تخصصی مشغول به کار هستند و بخش سی‌تی‌اسکن آن از هفته گذشته فعالیت می‌کند و ساختمان اورژانس این بیمارستان هم با بیش از یک‌هزار متر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: بیمارستان‌های شهرستان‌های رودبار و قلعه‌گنج هم بیش از 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و فقط باید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نصب شود و نیروی این بیمارستان‌ها هم استخدام شده است، این اقدامات با پشتیبانی‌های وزارت بهداشت و همت همکاران در منطقه انجام شده است.

افضلی افزود: در بحث اعتبار بخشی بیمارستان‌های جیرفت در رده‌های بالا قرار دارند و تیم‌هایی که برای بررسی و اعتبار بخشی آمده بودند، حتی بیمارستان 12 فروردین شهرستان کهنوج در رده بیمارستان‌های درجه یک قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بعد از مرکز استان تنها جایی که بخش ان‌آی‌سی‌یو با تجهیزات جدید دارد در شهرستان جیرفت وجود دارد که سایر شهرستان‌های جنوب کرمان نیز از این امکان استفاده می‌کنند و همچنین 70 تخت‌خواب به بیمارستان امام خمینی جیرفت افزوده شده است.

انتهای پیام/80002/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول