اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس:

زمینه رغبت مردم به وقف را افزایش دهیم

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: وقف صدقه جاریه است و باید زمینه رغبت مردم به مسئله وقف را افزایش دهیم.

زمینه رغبت مردم به وقف را افزایش دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی ظهر امروز در دیدار کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت اظهار داشت: صدقه جاریه‌ای که در دین ما مکرر به آن اشاره شده است، وقف است.

وی افزود: در مقاطعی از تاریخ متأثر از شرایط سیاسی میزان وقف گسترش پیدا کرده است و در زمان پهلوی که رضاخان دنبال تصرف اراضی بود، مردم این املاک را وقف می‌کردند تا به تصرف آنها در نیاید.

عارفی تصریح کرد: در شرایط عادی در زمان‌های دیگر مردم با رغبت و با اعتقادات خود املاک خود را وقف می‌کردند که مورد بهره‌برداری در اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با وقف، اصل مال حفظ می‌شود و صدقه جاریه است، خاطرنشان کرد: برخی وقف‌ها در گذشته موضوعیت داشته است، اما این وقف‌ها نیاز جامعه نیست که این گونه موارد باید در محدوده شرع مقدس اسلام جهت‌دهی شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ناب‌ترین دستگاه‌های مذهبی ما اوقاف و امور خیریه است، لذا در تمام امور رعایت موازین دینی مد نظر باشد و زمینه رغبت مردم به مسئله وقف را افزایش دهیم.

انتهای پیام/80002/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول