اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اولیاء، مربیان و دانش‌آموزان صورت گرفت

برگزاری محفل نورانی انس با قرآن در دهدشت

محفل نورانی انس با قرآن با حضور اولیاء، مربیان و دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه سمای دهدشت برگزار شد.

برگزاری محفل نورانی انس با قرآن در دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، به مناسبت دهه آخر صفر و در آستانه فرا رسیدن شهادت امام رضا(ع)، صبح امروز محفل انس با قرآن با حضور مربیان، اولیا و دانش‌آموزان مدرسه دخترانه سما در دهدشت برگزار شد.

دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مراسم با حالت معنوی و با داشتن روزه مستحبی آیاتی از کتاب وحی را تلاوت کردند.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این جلسه معنوی با بیان اینکه برگزاری چنین مجالسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: محافل قرآنی وسیله‌ای برای دستیابی به فضای قرآنی در کل جامعه است.

امام جمعه دهدشت با تبیین ویژگی‌های قرآن و نقش آن در زندگی بشریت، ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام در طول 23 سال نبوت خود در مکه و مدینه، زحمات و رنج‌های بسیاری را تحمل کردند تا دین اسلام در سراسر جهان گسترش پیدا کند.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: عزت و اقتدار کنونی دین اسلام، مرهون تلاش‌های نبی مکرم اسلام است.

امام جمعه دهدشت تدبر در قرآن را باعث درک معانی کلام خدا دانست و افزود: قاری قرآن باید با توجه به معانی قرآن، آن را تلاوت کند و در آیات تفکر و اندیشه نماید و از آن‎ها پند بگیرد.

حسینی با استناد به فرموده حضرت علی(ع) در این باره ابراز داشت: پرهیزگاران در تلاوت قرآن، هرگاه به آیه‎ای برسند که در آن تشویق باشد، با علاقه و امید به آن روی می‎آورند و روح و جانشان با شوق بسیار در آن ذخیره می‎شود و آن را همواره الگوی خود قرار می‌دهند.

وی در ادامه این حدیث نورانی تصریح کرد: آنان هرگاه به آیه‎ای برسند که در آن بیم باشد، گوش‎های خود را برای شنیدن آن باز می‎کنند و صداهای ناله و برخورد زبانه‎های آتش در گوش‎شان طنین‌انداز است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به نقش قرآن در زندگی فردی و اجتماعی بشر، بیان داشت: زندگی قرآنی بر اساس رعایت مقررات و عدالت و صمیمیت است و مردمی که این گونه زندگی کنند، دارای اطمینان خاطر و آسایش خواهند بود و سعادت ابدی و جاودانه نصیب آنها خواهد شد.

حسینی در پایان یادآور شد: امروز قرآن کریم به عنوان امانتی الهی در دست امت اسلامی است و نبی مکرم اسلام(ص) در روزهای پایانی عمر شریفشان تأکید کردند که قرآن و عترت دو امانت وی نزد مسلمانان است که باید از آن پاسداری کنند.

انتهای پیام/82016/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول