اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قروه خبر داد

ثبت‌نام بیش از 2 هزار نفر در طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم در قروه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قروه گفت: از آغاز اجرای طرح ملی نهضت قرآن کریم تاکنون 2 هزار و 100 نفر در این شهرستان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام بیش از 2 هزار نفر در طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام عباس‌ایزدی ظهر امروز در محفل انس با قرآن که به مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و آغاز هفته وقف در مسجدالنبی (ص) قروه برگزار شد، اظهار کرد: یک‌هزار و 100 نفر از این تعداد سهمیه سال‌جاری بوده است که 100 درصد تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور ، در حال اجراست، تصریح کرد: سهمیه سال گذشته شهرستان نیز یک‌هزار نفر بود.

ایزدی افزود: متقاضیان این طرح در مقاطع مختلف و رده‌های سنی حفظ یک تا 30 جزء قرآن مجید را آغاز کرده‌اند.

به گفته این مسئول، شرکت‌کنندگان در طرح حفظ موضوعی و جزء و حزب و کل قرآن کریم را اجرایی خواهند کرد که نیما عزتی یازده ساله کم سن‌ترین و حسین نجفیان 42 ساله مسن‌ترین افراد شرکت‌کننده در این طرح هستند.

ایزدی با اشاره به اینکه این محفل انس، هفتمین محفلی است که در شهرستان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه از طریق این محافل و دیگر برنامه‌های مرتبط با قرآن کریم میسر خواهد بود.

وی حفظ قرآن را به عنوان موثرترین راه بهره‌مندی و انس با کلام وحی زمینه‌ساز فهم و تدبر و عمل به دستورات این کتاب آسمانی دانست و افزود: در سال‌های اخیر فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه حفظ و تدبر در قرآن انجام شده و حفظ قرآن جایگاه ویژه‌ای یافته است.

به گفته ایزدی، در این بین تاکیدات و راهنمایی معلم بزرگ قرآن کشور، مقام معظم رهبری تاثیر بسزایی در توسعه و ترویج این فرهنگ متعالی داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قروه، یکی از ملزومات جامعه امروز را توسعه موقوفات قرآنی اعلام و اظهار داشت: موقوفات بستر رشد فعالیت‌های قرآنی و پشتوانه‌ای برای تامین منابع آن به شمار می‌رود.

وی سوق دادن واقفین و خیرین به این سمت را از نیازهای جامعه اعلام کرد.

ایزدی افزود: قرآن، کوثر شیرین و حیات‌بخشی است که زمزم زلال معارفش، احیاگر دلهاست و آوای دلنشین تلاوت آیاتش، روح‌بخش است و صوت‌خوش ترتیل قرآن، تارهای جان عارفانه را به نوا می‌آورد.

وی با بیان اینکه قرآن، کتاب خواندن و فهمیدن و عمل کردن است خاطرنشان کرد: قرآن مجید کتاب آگاهی، شعور، عرفان، حکمت و حکومت است که در بردارنده آیین‌نامه زندگی و تراز زیستن و منشور هدایت جامعه و سعادت انسان‌هاست.

رئیس اداره اوقاف و امرو خیریه قروه در پایان تاکید کرد: باید قرآن را خواند تا دلها از فروغ نورانی آن روشن شود و  باید معانی و مفایهم قرآنی را فهمید، تا اندیشه، از پرتوش بارور گردد و باید به آموزهای ارزشمند آن عمل کرد، تا از لبه پرتگاه‌ها به اوج هدایت‌ها رسید.

انتهای پیام/79009/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول