اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

صلح امام حسن(ع) نمادی از مبارزه مخفی با مخالفان اسلام است

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت:‌ صلح امام حسن(ع) در اندیشه علوی مکتب فکری و مبارزه بوده و امروز این صلح نمادی از مبارزه مخفی با مخالفان اسلام محسوب می‌شود.

صلح امام حسن(ع) نمادی از مبارزه مخفی با مخالفان اسلام است

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: در دوران امام حسن مجتبی(ع) شرایطی به وجود آمد که این امام بزرگوار را وادار به صلح با فردی به عنوان مدعی و غاصب مقام خلافت کرد.

وی خاطرنشان کرد: از زبان معصومان و از طریق اندیشمندان اظهار نظرهای زیادی شده که فلسفه صلح را مورد بررسی قرار داده‌اند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: در حقیقت عدم توجه منابع انسانی به شرایط زمانی بزرگترین عاملی بود که امام را وادار به صلح کرد.

وی ادامه داد: یعنی نیروها و افراد در آن دوران باید شرایط زمانی را درک می‌کردند که دشمن با سلاح گرم و جنگ فیزیکی به میدان مبارزه نیامده بلکه با سلاح تبلیغات و جنگ نرم به میدان آمده است.

یوسفی‌مقدم با بیان اینکه باید معاویه را به عنوان تئوریسین اصلی جنگ نرم بین انسانی در جهان اسلام بدانیم، گفت: وی از هر ابزار و وسیله‌ای برای اینکه بتواند امام حسن(ع) را به شکست بکشاند، استفاده کرد که از جمله آنها می‌توان به تجمیع نیروهای انسانی که اطراف امام بودند، تهدید آنها و ایجاد انحراف در ذهن ایشان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: معاویه افراد را از حقیقت دور کرد و باطل را لباس حق پوشاند و در واقع از شیوه‌های مختلف جنگ نرم برای از بین بردن حاکمیت و خلافت علوی که بر عهده امام حسن(ع) قرار داشت، استفاده کرد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان داشت: منابع انسانی که در اطراف امام حسن(ع) بودند به شرایط زمان و ویژگی‌های حاکم توجه نکردند و این امر سبب شد امام برای حفظ اسلام و به ویژه برای حفظ مکتب اهل بیت(ع) و ماندگاری میراث پیامبر اکرم(ص) و امیر مومنان(ع) صلح را بپذیرند.

وی با بیان اینکه صلح امام حسن(ع) در اندیشه علوی مکتب فکری و مبارزه است، گفت: امروز صلح امام حسن(ع) نمادی از مبارزه مخفی با مخالفان اسلام است و کسانی که می‌خواهند با مخالفان اسلام مبارزه کنند به خوبی می‌توانند صلح این امام را به عنوان الگوی خود قرار دهند و از آن برای حفظ اسلام، حریم اندیشه دینی و ارزش‌های اسلامی استفاده کنند.

یوسفی‌‌مقدم خاطرنشان کرد: در آن دوران دشمن با جنگ نرمی که در پیش گرفته بود، از همه ابزارها برای سرکوب امام حسن مجتبی(ع) استفاده می‌کرد.

وی یادآور شد: امام حسن(ع) به حفظ میراث اسلام پرداخت و آن امام همام در حقیقت اجازه ندادند تا دشمنان میراث اهل بیت(ع) را از بین ببرند.

انتهای پیام/78003/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول