اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته وقف

3 ایستگاه‌ «همه واقف باشیم» در گناباد برپا می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: به مناسبت هفته وقف سه ایستگاه همه واقف باشیم در مرقد علامه بهلول گنابادی، امامزاده سلطان محمدعابد کاخک و مسجد غضنفری به منظور ارائه مشاوره و تبلیغات پیرامون وقف برپا می‌شود.

3 ایستگاه‌ «همه واقف باشیم» در گناباد برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، رضا طالبیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ائمه (ع) با تأسی از پیغمبر اسلام و حضرت زهرا (س) و به عنوان امام، رهبر و معلم جامعه مسلمین اهتمام زیادی در گسترش فرهنگ وقف در جامعه داشته‌اند.

وی افزود: در فرهنگ دینی اسلامی بر وقف معنوی بیش از وقف مادی تأکید شده و وقف معنوی بر وقف مادی ترجیح داده شده است.

این مسئول ادامه داد: هر عمل خیری که سبب رشد ارزش‌های معنوی، اخلاقی و فکری در جامعه شود وقف معنوی نیز بر آن صدق می‌کند.

طالبیان گفت: مهم‌ترین جنبه در بحث وقف و نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی، نقش وقف در تکامل و توسعه ارزش‌های الهی و معنوی بوده؛ به طوری که فرهنگ و تمدن بر مبنای ارزش‌های مادی و معنوی استوار است.

وی تصریح کرد: وقف احسان ماندگار و اقدام خداپسندانه‌ای بوده که در طول تاریخ اسلام از پایه‌های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مؤمنان پاک‌اندیش و پارسا هر یک به فراخور حال خویش به این امر اهتمام ورزیدند و از خویش میراثی جاودانه به یادگار گذارده‌اند و اینک این میراث عظیم در دستان ماست.

طالبیان گفت: چیزى که وقف را از سایر نهادهاى مالى اسلام متمایز مى‌سازد ماندگارى اصل موقوفه است که حتى از معناى لغوى وقف نیز برداشت مى‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در این شهرستان گفت: برگزاری مراسم زیارت از راه دور حضرت رسول اکرم (ص)، برپایی ایستگاه‌ها و همایش همه واقف باشیم و برگزاری نمایشگاه عملکرد از جمله برنامه‌های هفته وقف گناباد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد در خصوص ایستگاه‌های همه واقف باشیم اظهار کرد: به مناسبت هفته وقف سه ایستگاه همه واقف باشیم در مرقد علامه بهلول گنابادی، امامزاده سلطان محمد عابد کاخک و مسجد غضنفری واقع در میدان غدیر گناباد به منظور ارائه مشاوره و تبلیغات پیرامون وقف برپا می‌شود.

وی افزود: در حاشیه برگزاری این همایش نمایشگاه عملکرد اداره اوقاف و بقاع متبرکه سطح شهرستان برپا خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه گناباد مراسم زیارت از راه دور حضرت رسول (ص) را فردا 28 صفر همزمان با رحلت جانسوز پیامبر مهربانی و فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی (ع) در محل مرقد علامه بهلول گنابادی و امامزاده محمد عابد شهر کاخک برگزار می‌کند.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول