اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس از نشست صمیمی استاندار قزوین با جانبازان 70 درصد

از خادم‌الشهدا شدن استاندار تا مشکلات جانبازان قزوینی

در نشست صمیمی استاندار قزوین با جانبازان 70 درصد این استان، استاندار قزوین خادم افتخاری شهدا شد.

از خادم‌الشهدا شدن استاندار تا مشکلات جانبازان قزوینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین؛ محفل صمیمی و گرمی بود، گرمایش را کنار بخاری و شوفاژ نمی‌شد پیدا کرد، درونی بود، روح را گرم می‌کرد.

منظورمان نشست صمیمی استاندار قزوین با جانبازان 70 درصد است که در حسینیه شهدای مرکز فرهنگی گلزار شهدای قزوین برگزار شد.

چند قدم فاصله بین جایگاه استاندار و جانبازان بود که به درخواست استاندار این چند قدم فاصله هم شکسته شد، بعضی از جانبازان ویلچرهای خود را به جلو حرکت دادند، بعضی با پای مصنوعی خود کشان کشان صندلی‌های خود را به جلو بردند و با شکستن این فاصله محفل خودمانی‌تر شد.

از قدیم‌الأیام می‌گویند رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون و رخسارشان رنگ آرامش داشت؛ هرچند چاشنی درد هم در آن دیده می‌شد.

انصافاً باید دست به چرتکه شد و رخساره این عزیزان را از زرق و برق این دنیا، از حرص و طمع، از مادیات و از بدی‌ها تفریق کرد و تقوا، معرفت، پاکی و هرآنچه معنایش خوبیست را در آن جمع کرد و البته فراموش نشود که درد را هم به آن جمع بزنیم دردی ورای 70 درصد جانی که باخته‌اند.

درد آنکه مبادا فراموش شده‌اند، نفس تنگی غنیمت جنگی شان است و آن را پذیرفته‌اند اما دلتنگی شان را چه؟ دلشان تنگ است از ما، از قدر ناشناسی هایمان، از تنها ماندنشان.

این درد را چه کنند، نفسهایشان در سینه تنگ شد و حتی برید تا ما امروز راحت نفس بکشیم و ما چه کردیم؟ دلتنگشان کردیم و درد 70 درصد جانی که ندارند در برابر این کار ما هیچ هیچ است.

این را راحت می‌شد از حرفهایشان فهمید آنجا که یکی از جانبازان از گروهبانی می‌گفت که در خیابان به این جانباز گفته بود اگر ماشینت را اینجا پارک کنی تو و ماشینت را با هم از اینجا بلند می‌کنم و چقدر دلش شکسته بود این جانباز عزیز ما که چطور یک گروهبان ساده می‌تواند یک جانباز 70 درصد را با ماشینش از جا بلند کند؟ یعنی اینقدر قدرت دارد.

این دردها که روحشان را صیقل میداد را می‌شد از حرف‌های جانباز دیگر روشندلی پی برد که گله داشت از برخی از اینکه امروز آنقدر رشوه خواری هنجار شده است که اگر رشوه ندهیم، ناهنجاریم.

جانباز عزیز دیگری از بی توجهی مسئولان در سطح شهر گله داشت، از اینکه امکانات لازم برای تردد جانبازان در سطح شهر وجود ندارد و همان حداقل امکانات را هم از آنها گرفته‌اند مردمی که ماشین‌ها و موتورهایشان را در پیاده رو پارک می‌کنند و مانع حرکت آنها با ویلچر می‌شوند.

فرهنگ سازی در سطح شهر برای تردد راحت جانبازان، فرهنگ‌سازی در ادارات برای رسیدگی به کارهای جانبازان، استفاده از ایده‌های جانبازان کارآفرین، راه‌اندازی مجدد موزه شهدا، رسیدگی به مشکلات مدیریتی در ادارات به خصوص در جهاد کشاورزی و ادارات مسکن و شهرسازی از خواسته‌های جانبازان از استاندار قزوین در این نشست صمیمی بود.

روزبه در این نشست با اشاره به اینکه حرف اصلی را باید جانبازان بزنند تا ما بدانیم کجای کار هستیم و به کدام مسیر باید برویم گفت: جمهوری اسلامی تا این لحظه که ما در خدمت شما جانبازان هستیم خیلی سنگین تمام شده است و وقتی ما به چهره شما نگاه می‌کنیم بیشتر شرمنده می‌شویم.

وی عنوان کرد: زندگی بر روی ویلچر و با 70 درصد جانبازی بسیار سخت است و این فقط یک بعد قضیه است، بعد دیگر که مهمتر است خانواده‌های جانبازان عزیز هستند.

استاندار قزوین اظهار داشت: من وظیفه خودم میدانم از همه همسران خوب و بزرگوار شما که دارای فضیلت‌های حضرت زینب هستند تشکر کنم.

این مسئول بیان کرد: شما جانبازان نقش ویژه‌ای برای ما و امثال ما دارید و آن نقش بیدار باش است.

وی ادامه داد: انسان‌ها در دنیای امروز با انواع گرفتاری‌ها روبرو هستند، گرفتاری‌های سیاسی، جاه طلبی، زرق و برق دنیا، گرفتاری‌های روزمره و گرفتاری‌های شغلی.

روزبه تصریح کرد: خیلی از ما برای زرق و برق دنیا باهم مسابقه گذاشته‌ایم و این تفاخر و تکاثری که قرآن می‌فرماید دامنگیر برخی بچه‌های انقلاب هم شده است. این گرفتاری‌ها ما را به عالم غفلت برده و از بسیاری مسئولیت‌هایمان غافل کرده است.

روزبه با اشاره به توجه و ارادت زیاد مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به ایثارگران دفاع مقدس گفت: بیدار کردن ما غفلت‌زدگان و خفتگان، بر عهده شما جانبازان است.

این مسئول از برگزاری این نشست ابراز خرسندی کرد و ابراز داشت: واقعیت این است که ما به ارتباط با ایثارگران نیاز داریم و شما می‌توانید نقش مهمی در تاثیرگذاری بر مدیران داشته باشید.

وی ادامه داد: در آینده به طور مرتب از این نشست‌ها با حضور مدیران بخش‌های مختلف برگزار می‌کنیم و در این نشست‌ها تصمیماتی می‌گیریم که وارد مرحله اجرا شود.

روزبه همچنین جلسه بعدی این نشست را قبل از دهه فجر اعلام کرد و گفت حل مشکلاتی که جانبازان مطرح کردند در دستور کار قرار می‌گیرد.

همچنین استاندار قزوین با پر کردن فرم، خادم افتخاری شهدا شد و بازدید از موزه شهدا از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

در حالی که هنوز سه هفته بیشتر از معرفی مرتضی روزبه به عنوان استاندار جدید قزوین نگذشته است، وی با وجود دیدارهای پیاپی و فشرده با مسئولان مختلف دستگاه‌ها و نهادهای این استان، دیدار با جانبازان و خانواده شهدا را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

بی‌تردید این نگاه روزبه نگرشی متفاوت از اصول انقلاب نیست ولی رویه‌ای است که در بین برخی مسئولان مدت‌هاست به فراموشی سپرده شده است.

استاندار قزوین در مراسم معارفه خود نیز به این نکته اشاره داشت که راه شهیدان را ادامه می‌دهد و در این مسیر شهید مجید نبیل را که به تازگی به جمع یارانش پیوسته یاد کرد.

امید است نه تنها دیگر مسئولان استان بلکه مسئولان دیگر استان‌های کشور نیز این رویه زیبا و بجای استاندار جدید قزوین را الگوبرداری کنند.

==============

گزارش از سمانه طاهری

==============

انتهای پیام/77012/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول