اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر استعدادیابی ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان:

30 هزار مربی در پایگاه‌های استعدادیابی ورزش قهرمانی آموزش دیده‌اند

مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از آموزش 30 هزار مربی در پایگاه‌های استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای کشور خبر داد.

30 هزار مربی در پایگاه‌های استعدادیابی ورزش قهرمانی آموزش دیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رامین طباطبایی بعد از ظهر امروز در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی در جمع کارشناسان و مدرسین ورزشی استان مرکزی، اظهار داشت: در سالیان گذشته به دلیل مشکلات مالی و نبود نیروی انسانی متخصص پایگاه‌های قهرمانی موفق به دستیابی به تمام اهداف و برنامه‌ها نمی‌شدند.

وی تصریح کرد: از سال 78 پایگاه‌های توسعه ورزش قهرمانی به صورت مدون آغاز به کار و در تمام استان‌های کشور این پایگاه‌ها فعالیت‌های خود را برای کشف استعدادهای ورزشی آغاز کرد که از توانایی‌های تمامی استان‌ها در این زمینه نسبت به مزیت‌های نسبی هر استان استفاده شده است.

مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: از مهم‌ترین وظایف پایگاه‌های استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تربیت مربیان کارآزموده و مجرب است که در این زمینه بالغ بر 30 هزار مربی در این پایگاه‌ها در سطح کشور آموزش دیده‌اند.

طباطبایی به افتخارات کسب شده ورزشکاران در مسابقات آسیایی گوآنجو و المپیک لندن اشاره کرد و اذعان داشت: کسب 20 مدال طلا در مسابقات آسیایی حاصل زحمات کارشناسان و مدیران ورزشی در دفاتر توسعه ورزش قهرمانی در استان‌ها است که توانسته نخبگان تمام رشته‌های ورزشی را شناسایی کرده و برای حضور در مسابقات بین‌المللی در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهد.

وی ادامه داد: پایگاه‌های قهرمانی در بخش استعدادیابی باید با برنامه کار کنند و تعامل با آموزش و پرورش در این زمینه حرف اول را می‌زند.

مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: کارشناسان دفاتر استعدادیابی در تمامی استان‌ها باید بتوانند عدالت ورزشی را در بین تمامی ورزشکاران ایجاد کنند تا ورزشکاران مستعدی که در نقاط کم برخوردار حضور دارند بتوانند از امکانات این پایگاه‌ها استفاده کنند.

وی متذکر شد: بخش آموزش و پژوهش یکی از زیر شاخه‌های توسعه ورزش قهرمانی و کشف استعدادها است که در این ارتباط باید از تجربیات اساتید دانشگاه و پژوهش‌گاه‌های تخصصی استفاده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: این پایگاه در دو سالن مجزای اندازه گیری نرم قهرمانی و بدنسازی فعالیت خود را با هدف انجام تست‌های قهرمانی از ورزشکاران، استعدادیابی و پرورش استعدادهای ورزشی در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک آغاز کرده است.

سعید ملکی افزود: با برنامه‌ریزی که در حوزه ورزش قهرمانی انجام شده است از این پس تیم‌های مختلف ورزشی با آمادگی هر چه بیشتر در مسابقات قهرمانی کشور حاضر خواهند شد.

به گفته وی، این پایگاه در دو حوزه آقایان و بانوان به ارائه خدمات می‌پردازد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول