اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جمعیت هلال احمر همدان خبر داد

نجات 6 کوهنورد حادثه‌دیده در ارتفاعات «همه‌کسی» همدان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان از نجات 6 کوهنورد همدانی خبر داد و گفت: این کوهنوردان دیشب در دام کولاک و یخبندان ارتفاعات «همه‌کسی»گرفتار شده بودند.

نجات 6 کوهنورد حادثه‌دیده در ارتفاعات «همه‌کسی» همدان

حسین اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از اجرای عملیات جستجو و نجات برای یافتن 6 کوهنورد در ارتفاعات «همه‌کسی» همدان خبر داد و افزود: این عملیات موفقیت‌آمیز برای نخستین بار با حضور مشترک هشت پرسنل و امدادگر کوهستان جمعیت هلال احمر همدان و دو امدادگر کوهستان کردستان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه ارتفاعات «همه‌کسی»در محدوده مرز میان همدان و سنندج قرار گرفته است ابراز داشت: در این عملیات دو امدادگر از شهرستان قروه نیز حضور داشتند و جست‌وجو و نجات حادثه‌دیدگان سه ساعت به طول انجامید.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان در توضیح روند جست‌وجو و نجات کوهنوردان خاطرنشان کرد: عصر دیروز کوهنوردان که حال یکی از آنها به شدت وخیم بود در تماس با اورژانس و هلال احمر خواستار کمک شدند.

وی با بیان اینکه واحد عملیات جمعیت هلال احمر نیز به محض اطلاع، امدادگران را به منطقه حادثه اعزام کرد، افزود: امدادگران ساعتی پس از جست‌وجو، چهار نفر از کوهنوردان را که توانسته بودند خود را به کوهپایه برسانند را یافتند.

وی ادامه داد: با کسب اطلاع از محل استقرار دو کوهنورد دیگر که به علت دارا بودن سابقه بیماری قلبی در وضع بدی قرار داشتند، جست‌وجو برای یافتن آنها نیز ادامه یافت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان ابراز کرد: پس از یافتن و حمل دو کوهنورد آسیب‌دیده با تجهیزات امدادی به منطقه امن، امدادگران خدمات درمانی موقت را برای زنده ماندن آن‌ها را انجام دادند.

وی با بیان اینکه کوهنوردان حادثه‌دیده برای انجام خدمات درمانی موثر با دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان بعثت اعزام شدند، از کوهنوردان و علاقه‌مندان به کوهنوردی خواست به دلیل سرمای هوا و احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات، بدون تجهیزات لازم از کوهنوردی خودداری کنند.

اشرفی ابراز داشت: کوهنوردان حتماً قبل از کوهنوردی، مسیر انتخابی خود را به خانواده و نیروهای کشیک امدادی اطلاع دهند.

انتهای پیام/89034/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول