اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کانون سردفتران کرمان خبر داد

صدور ماهانه 30 هزار سند توسط دفاتر اسناد رسمی کرمان

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان گفت: ماهانه حدود 30 هزار سند رسمی توسط دفاتر اسناد رسمی در سطح استان کرمان صادر می‎شود.

صدور ماهانه 30 هزار سند توسط دفاتر اسناد رسمی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرود رفعتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته سند رسمی و کاتبان بالعدل در این شهرستان، اظهار داشت: یکی از مهم‎ترین عوامل بروز اختلاف بین مردم، شفاف نبودن روابط مالی و نداشتن سند و مدرک است به همین دلیل مردم برای اثبات حق خود متوسل به مراجع قضایی می‎شوند.

وی افزود: قرآن کریم به عنوان راهنمای روابط حقوقی و اجتماعی مسلمانان در طولانی‎ترین آیه خود به مسلمانان توصیه می‎کند که دیون و معاملات خود را به وسیله کاتبان عادل مکتوب کنند.

رفعتی تصریح کرد: این امر به این معنی است که مردم برای اجتناب از اختلاف توسط کسانی که در کتابت و نوشتن عدالت را پیشه کرده و قصد و نیت باطنی متعاملان را تحریف نمی‎کنند، حساب و کتاب و قراردادهای خود را مکتوب کنند.

وی ابراز داشت: عبادات یک رابطه و وظیفه بین خالق و مخلوق بوده و خداوند نیز از اعمال و نیات خیر و حسن بندگان خویش آگاه است و تذکرات کلی را در قرآن کریم بیان کرده و مابقی راه و روش بندگی را به سیره اهل بیت (ع) سپرده است.

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان گفت: در روابط حقوقی و تجاری افراد طرف مقابل باید رضایت داشته باشد و یا متقاعد شود که حقی از وی تضییع نشده است.

رفعتی عنوان کرد: به همین دلیل سردفتر اسناد رسمی به عنوان نماینده حاکمیت و کسی که عدالت و سایر صلاحیت‎های وی توسط قوه قضائیه احراز شده است، وظیفه تنظیم و تسجیل اسناد مردم را به عهده گرفته است.

وی اذعان داشت: 235 دفترخانه فعال در استان کرمان وجود دارد که هر کدام از آن‎ها متشکل از یک سردفتر، دفتریار و به تعداد لازم ثبات و سندنویس است.

رفعتی میزان حق‎الثبت وصولی هر دفترخانه به خزانه کشور را بین 2 تا 10 میلیون تومان ذکر و خاطرنشان کرد: ماهانه حدود 30 هزار سند رسمی توسط دفاتر اسناد رسمی در سطح استان کرمان صادر می‎شود.

وی با اشاره به سیستم آنی ثبت که مدتی است در دفترخانه‎های اسناد رسمی راه‎اندازی شده است، بیان داشت: در این سیستم برخی از مسائل حقوقی پیش‎بینی نشده از طرفی قطعی اینترنت نیز مشکلاتی را برای کار دفترخانه‎ها ایجاد کرده است.

انتهای پیام/80001/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول