اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن رشت خبر داد

صدور 17 هزار سند روستایی در رشت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رشت از صدور 17 هزار سند روستایی در این شهرستان خبر داد.

صدور 17 هزار سند روستایی در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهرستان این شهر با اشاره به مشکلات صدور سند روستایی، اظهار کرد: اجرای صدور سند روستایی بنیاد مسکن از جمله وظایف این نهاد است.

وی افزود: برای روستاها و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت نقشه تفکیکی تهیه شده و بنیاد مسکن موظف است پرونده آنها را تشکیل دهد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رشت از صدور 17 هزار سند روستایی در رشت خبر داد و گفت: این تعداد سند روستایی از اداره کل ثبت تحویل گرفتیم و در اختیار روستاها قرار دادیم.

وی با بیان اینکه اکنون مشکلات صدور سند روستایی با حمایت روستائیان تا حدودی برطرف شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری مجوز صدور حدود 300 تا 400 سند روستایی در شهرستان رشت گرفته شده است.

محمدی با اشاره به اینکه برای حدود 75 روستا نقشه تفکیکی تهیه شده است، تصریح کرد: با هماهنگی شوراها و دهیاران این تعداد روستا برای صدور سند روستایی نقشه تفکیکی تهیه شده است.

وی از همکاری نکردن رئیس ثبت ناحیه دو شهرستان رشت انتقاد کرد و یادآور شد: رئیس این ناحیه برای نقشه‌برداری و اعزام کارشناس همکاری نمی‌کند.

این مسئول بیشترین مشکل صدور سند روستایی را در بخش سنگر ذکر کرد و افزود: تاکنون 998 فقره پرونده نقشه‌برداری شده ارائه داده‌ایم که بیشترین نقشه‌برداری در سنگر انجام شده است.

محمدی نبود اعتبار دولتی برای اجرای نقشه‌برداری و صدور سند روستایی را از مشکلات دیگر عنوان کرد و یادآور شد: اداره ثبت ناحیه یک همکاری خوبی در این زمینه دارد اما مشکل اساسی در اداره ثبت ناحیه دو و سنگر است.

وی وظیفه اصلی بنیاد مسکن را گرفتن نمایندگی از روستا برای تشکیل پرونده و ارائه آن به ثبت دانست و خاطرنشان کرد: ثبتی‌ها اراضی بدون سند را ثبت‌نام می‌کنند.

محمدی در ادامه به اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان رشت اشاره کرد و متذکر شد: از تعداد 297 روستا تاکنون 275 روستا طرح هادی تهیه شده است.

وی تعداد 70 طرح هادی روستایی را نیازمند بازنگری دانست و یادآور شد: با تخصیص اعتبارات این طرح‌های هادی بازنگری می‌شوند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رشت از بازنگری طرح هادی 30 روستای رشت در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از نظر طرح هادی و شاخص بهره‌مندی آن جزو شهرهای پیش‌رو هستیم.

رئیس شورای شهرستان رشت نیز در جلسه مذکور با تبریک میلاد حضرت مسیح و گرامیداشت روز ایمنی و زلزله، اظهار کرد: شوراهای شهر و روستا و بخش باید نکات ایمنی را به دهیاران متذکر شوند و آن را مورد تاکید قرار دهند.

اسماعیل حاجی‌پور به ریزش یک ساختمان در رشت اشاره کرد و افزود: این ساختمان به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی و نداشتن پروانه ساخت دچار ریزش و یک نفر مجروح شد.

وی رعایت مقررات و اصول فنی یک ساختمان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ آموزش ایمنی بویژه در روستاها می‌تواند در مقابله با زلزله آمادگی لازم را بوجود آورد.

رئیس شورای شهرستان رشت مسئولیت یک بهیار را مهم دانست و یادآور شد: بهیار مانند یک شهردار که در شهر فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد مسئول روستا است و باید همان فعالیت‌ها را انجام دهد.

وی در ادامه از اجرایی شدن پارک 400 هکتاری لاکان رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: حق گیلان و رشت است که دارای پارک‌های زیبایی باشد.

حاجی‌پور متذکر شد: در حدود 80 سال پیش 63 باغ به نام گل‌های مختلف در رشت وجود داشت که زیبایی خاصی به این شهر می‌داد اما اکنون به جایی رسیده‌ایم که سرانه فضای سبز رشت 3.5 است که از استاندارد جهانی بسیار عقب هستیم.

انتهای پیام/2300/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول