اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه امسال

جمع‌آوری 2 میلیارد تومان زکات توسط کمیته امداد ساری

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساری گفت: در 9 ماهه امسال 2 میلیارد و 253 میلیون تومان زکات در کمیته امداد شهرستان ساری دریافت شد.

جمع‌آوری 2 میلیارد تومان زکات توسط کمیته امداد ساری

قنبر بریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: 5هزار و  844 نفر از مددجویان شهری از مزایای بیمه درمانی این نهاد استفاده می‌کنند که 28 نفر از این افراد از بیماران خاص هستند.

بریمانی بیان داشت: با تصمیماتی که از سال‌های قبل اتخاذ شد بیمه تمام مددجویان روستایی از این نهاد منفک و در کل کشور به سازمان خدمات درمانی محول شد و بر این اساس این نهاد فقط متکفل بیمه درمانی مددجویان شهری است.

وی تصریح کرد: در 9 ماهه امسال 91 میلیون تومان بابت کمک هزینه‌های ویژه درمانی مددجویان و غیرمددجویان و تعمیم امور بهداشتی مانند آموزش و احداث سرویس بهداشتی هزینه شد.

مدیر کمیته امداد ساری تعداد مراکز درمانی و پاراکلینیکی طرف قرار داد با امداد را 87 مرکز عنوان کرد و بیان داشت: هزینه‌های اعلام شده غیر از هزینه‌های بیمه بستری و پاراکلینیکی، داروخانه و پزشکان طرف قرارداد است که مستقیما توسط اداره کل پرداخت می‌شود، بنابراین هزینه‌های فوق با احتساب هزینه‌های این مراکز بسیار بیش از این است.

بریمانی گفت: اجرای طرح بیمه زنان سرپرست خانوار زیرپوشش و مجریان اشتغال نیز در 9 ماهه سال‌جاری 900 زن سرپرست خانوار و 800 مجری اشتغال با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان از مزایای این طرح استفاده کردند.

وی در بخش دیگری بیان داشت: 2 میلیارد و 253 میلیون تومان زکات در کمیته امداد شهرستان ساری دریافت شد.

مدیر کمیته امداد ساری اظهار داشت: در سال جاری تاکنون سه تن  مرکبات، 1.7 تن برنج، 370کیلو خربزه و 400 کیلوگرم گندم به‌عنوان زکات مستحبی دریافت و بین نیازمندان منطقه توزیع شد.

وی بیان داشت: در بخش زکات پروژه‌ای به‌ منظور عمران و آبادانی روستاها برای 13 پروژه 2 میلیارد تومان دریافت شد و مهم‌ترین پروژه اجرایی احداث حوزه علمیه اباصالح المهدی در روستای عالیواک است که مبلغ 70 میلیون تومان از این بابت دریافت شد و همه این پروژه‌ها برای کارسازی معادل همان مبلغ توسط دولت در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کمیته امداد ساری گفت: زکات پروژه‌ای در روستاها بابت احداث و تکمیل مساجد و حسینیه، تکمیل و تقویت طرح هادی، انواع فعالیت‌های عام‌المنفعه عمرانی، خانه عالم با مشارکت مردم و خیران و اهالی محل و مساعدت دولت انجام می‌شود.

انتهای پیام/86018/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول