اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد کمترین موقوفات را در کشور دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که این استان به نسبت دیگر استان‌های کشور کمترین موقوفات را دارد، گفت: انتظار می‌رود کسانی که دستی بر آتش دارند نسبت به نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.

کهگیلویه و بویراحمد کمترین موقوفات را در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم صبح امروز در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت فرا رسیدن 28 صفر به تشریح برنامه‌های اجرایی اوقاف و امور خیریه استان در هفته وقف پرداخت و اظهار کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه، دیدار با ائمه جمعه، غبارروبی گلزار شهدای استان، اهدای خون توسط کارکنان اداره اوقاف و فعال‌سازی وب سایت‌های اطلاع‌رسانی بقاع متبرکه استان از برنامه‌های هفته وقف در این استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد برگزاری نشست خبری به مناسبت هفته وقف، برگزاری زیارت عاشورا و دعای کمیل در بقاع متبرکه شاخص استان، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از طریق رسانه‌های مکتوب و مجازی را از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته وقف عنوان کرد.

موسوی‌اعظم به روزشمار هفته وقف اشاره و اذعان کرد: روز 9 دی‌ماه به نام وقف، قرآن، ولایت، بصیرت دینی، 10 دی‌ماه مصادف با 28 صفر به نام وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار (ع) و 11 دی‌ماه به نام وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام اسلامی نام‌گذاری شده است.

وی 12 دی‌ماه را به نام وقف تجلی مودت اهل‌بیت (ع) با تکریم امامزادگان، 13 دی‌ماه وقف عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای جامعه، 14 دی‌ماه وقف بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی و 15 دی‌ماه به نام وقف حماسه اقتصادی، ارتقای بهره‌وری موقوفات بیان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که تعالی و ترقی فرهنگی در قالب وقف بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت: وقف صدقه جاریه‌ای است که تمام شدنی نیست و در بسیاری از استان‌ها وقف درآمدهای زیادی دارد که انتظار می‌رود فرهنگ وقف در استان ما نیز نهادینه شود.

موسوی‌اعظم وقف را نوعی اشتغال‌زایی عنوان کرد و گفت: برخی موقوفات باعث ایجاد اشتغال‌ در سطح جامعه‌ می‌شود که در کهگیلویه و بویراحمد نهضت مسجد‌سازی به وجود آمده اما در خصوص وقف در حوزه‌های دیگر کمتر کار شده و باید با نهادینه کردن این مهم نسبت به رفع کاهش موقوفات تلاش لازم صورت گیرد.

این مسئول با تاکید بر این‌که در کهگیلویه و بویراحمد آن‌گونه که باید و شاید در حوزه وقف تبلیغ و تبیین لازم صورت نگرفته است، گفت: از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، اصحاب رسانه و کلیه کسانی که دستی بر آتش دارند انتظار می‌رود نسبت به نهادینه کردن وقف در جامعه تلاش کنند.

وی وضعیت وقف و موقوفات در کهگیلویه و بویراحمد را به نسبت دیگر استان‌ها در رتبه پایین عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود با نهادینه کردن فرهنگ وقف از سوی مسئولان استانی، دستگاه‌های فرهنگی، اصحاب رسانه، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و مردم میزان موقوفات در استان افزایش یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آنچه که تاکنون پایداری و ایمان و اخلاص مردم را حفظ کرده وجود امامزادگان فراوان در سطح استان است.

حجت‌الاسلام موسوی‌اعظم بر نهادینه کردن فرهنگ وقف در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به این که در هفته وقف هستیم و برنامه‌هایی متناسب با این هفته اجرا می‌شود از این‌رو به منظور فرهنگ‌سازی وقف در استان از کلیه اصحاب رسانه جهت نهادینه کردن این فرهنگ دست استمداد می‌طلبیم.

انتهای پیام/82011/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول