اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌دره:

حماسه 9 دی جواب دندان‌شکن به سران فتنه بود

امام جمعه خرم‌دره گفت: مردم با حضور گسترده خود در حماسه 9 دی جواب دندان‌شکنی به سران فتنه دادند.

حماسه 9 دی جواب دندان‌شکن به سران فتنه بود

حجت‌الاسلام محمود نورپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اهمیت حماسه 9 دی، اظهار داشت: با ارزیابی‌های صورت گرفته 9 دی جزو ایام‌الله محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوادث فتنه سال 88 نظام و ذهن مردم را به خود مشغول کرد، افزود: فتنه‌گران در روز عاشورای حسینی سال 88 امام حسین (ع) را مورد هجمه قرار دادند.

امام جمعه خرم‌دره با بیان اینکه ملت ایران سه روز پس از حادثه دلخراش عاشورای حسینی حماسه 9 دی را خلق کردند، بیان داشت: مردم به صورت خودجوش در یک روز غیر تعطیل به صورت خروشان در کف خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود را به جهانیان نشان دادند.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم پایتخت شور و شعور حسینی نیز همزمان با سراسر کشورمان در حماسه 9 دی شرکت کردند، ادامه داد: حماسه عظیم 9 دی یک راهپیمایی معمولی نبود بلکه قدرت خداوند متعال و امام حسین (ع) در خلق این حماسه دخیل بود.

نورپور با بیان اینکه ملت ایران در حماسه 9 دی سنگ تمام گذاشتند، اظهار داشت: با این اقدام فتنه‌گران از اقدامات خود پشیمان شدند.

وی با اشاره به اینکه سه عامل در خلق و شکل‌گیری حماسه 9 دی ماه سال 88 تاثیر داشت، متذکر شد: حضور گسترده مردم توأم با بصیرت، غیرت دینی و اتحاد و همدلی یکی از عوامل خلق این حماسه است.

امام جمعه خرم‌دره، وجود مقام معظم رهبری را یکی دیگر از دلایل حماسه 9 دی دانست و اضافه کرد: هتک حرمت به امام حسین (ع) و عاشورای حسینی از دیگر عوامل است.

این مسئول با بیان اینکه هتک حرمت به امام حسین (ع) تاثیر بسزایی در حضور مردم در حماسه 9 دی داشت، ادامه داد: مردم برای حمایت از امام حسین (ع) در حماسه 9 دی در خیابان‌ها آمدند تا از مقدسات دفاع کنند.

نورپور به برخورد نظام جمهوری اسلامی ایران با فتنه‌گران و سران فتنه اشاره کرد و یادآور شد: نظام با رافت و مهربانی با سران فتنه برخورد کرده است و مردم با حضور در خیابان‌ها جواب دندان‌شکن به سران فتنه دادند.

انتهای پیام/73008/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول