اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صفارهرندی:

حماسه 9 دی یک قیام ملی با معرفت کامل بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حماسه 9 دی یک قیام ملی با معرفت کامل بود.

حماسه 9 دی یک قیام ملی با معرفت کامل بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدحسین صفارهرندی شامگاه یک‌شنبه در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی که در مسجد حضرت امام حسن عسکری (ع) اهواز برگزار شد اظهار کرد: حماسه‌ای که در 9 دی ماه سال 1388 به وقوع پیوست از جنس قیام و رستاخیز بود.

وی با بیان اینکه آنچه در 9 دی رخ داد ریشه در قضیه محبت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشت افزود: برای ملت ما بازی با اعتقادات شیعه یعنی عاشورا و امام حسین (ع) قابل تحمل نبود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آن پاسخی که ملت ایران در سراسر کشور در 9 دی به فتنه‌گران دادند از جنس راهپیمایی نبود بلکه از جنس قیام بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم بیان کرد: پس از حوادث به وجود آمده در عاشورای حسینی سال 1388 مردم تهران احساس بدهی به پیامبر اعظم (ص) داشتند.

به گفته وی، سنگ زدن به نمازگزاران روز عاشورا، آتش زدن خیمه‌های عزای امام حسین (ع) و هرزگی لفظی علیه حضرت سیدالشهدا (ع) از جمله اقداماتی بود که توسط فتنه‌گران در عاشورای حسینی سال 1388 اتفاق افتاد.

صفارهرندی عنوان کرد: با اتفاقاتی که در عاشورای حسینی سال 1388 در تهران به وقوع پیوست مردم این شهر نیز باید طور دیگری به صحنه می‌آمدند که با شهرهای دیگر متفاوت بود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: مردم تهران با فتنه‌گران طور دیگری برخورد کردند لذا به تعبیر من، آنها در روز 9 دی آمده بودند که در پیشگاه خداوند عکس یادگاری بگیرند و در روز قیامت به محضر پیامبر اکرم (ص) ببرند تا وفاداری خود را به ارزش‌های اسلامی ثابت کنند.

وی تصریح کرد: در روز 9 دی 1388 مردم به صحنه آمدند تا سند بسازند که در نزد حضرت رسول‌الله (ص) روسفید باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: مشابه آنچه در 9 دی ماه سال 1388 اتفاق افتاد فقط در عاشورای حسینی سال 1357 رخ داد.

وی افزود: آن اتفاقی که در عاشورای حسینی سال 1357 به وقوع پیوست با حضور همه گرایش‌ها بود یعنی کمونیست‌ها، توده‌ای‌ها، چریک‌ها و لیبرال‌ها هم حضور داشتند ولی در 9 دی سال 1388 جمعیت یکپارچه اهل ولا بودند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از تفاوت‌های این دو روز این است که در عاشورای سال 57 فقط مردم تهران راهپیمایی کردند ولی در 9 دی 88 کل ایران قیام کرد.

صفارهرندی حضور مردم اهواز در حماسه 9 دی را یکی از زیبا‌ترین تصاویر این حماسه توصیف کرد و گفت: جمعیت روی کل پل کارون را پوشانده بود و ابتدا و انتهایش مشخص نبود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حماسه 9 دی یک قیام ملی با معرفت کامل بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین مولود عاشوراست افزود: ذکر مصیبت حضرت امام حسین (ع) باعث شد تا قیام‌های آزادی‌بخش در دنیا شکل بگیرد که یکی از آنها در ایران اتفاق افتاد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تاریخ را که نگاه کنیم هر جا در مقابل یک حرکت الهی یک جریان ضد الهی توانست عرض اندام کند آن حرکت متمسک به شعارهای دینی آمده بود یعنی جبهه باطل برای براندازی نظام حق متوسل به دستیارانی می‌شود که خودی هستند و آنچه در سال 1388 اتفاق افتاد از این جنس بود.

انتهای پیام/72010/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول