اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نوشهر:

حماسه 9 دی ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد

فرماندار نوشهر گفت: آنچه در 9 دی متبلور شد تداوم شعار استکبارستیزی که در واقع برخاسته از حرکتی ایمانی و الهی مردم در مسیر فرهنگ عاشورایی است.

حماسه 9 دی ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد

محمدعلی قمی اویلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به پیوند عاشورا با انقلاب اسلامی افزود: در حماسه نهم دی شاهد تبلور همین فرهنگ عاشورایی توسط مردم انقلابی ایران هستیم.

 وی به ماندگاری حماسه 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: بدون شک نهم دی فصل جدیدی از بصیرت،هوشیاری،دشمن‌شناسی و غیرت دینی و انقلابی مردم ایران اسلامی است.

فرماندار نوشهر خاطر نشان کرد: آنچه در 9 دی متبلور شد تداوم شعار استکبارستیزی که در واقع برخاسته از حرکتی ایمانی و الهی مردم در مسیر فرهنگ عاشورایی است.

 وی با بیان آنکه در حماسه نهم دی حیاتی دوباره به انقلاب اسلامی پس از طی سی سال از عمر انقلاب بخشیده شد، خاطر نشان کرد: قطعاٌ در حماسه نهم دی، حضور پرشور و سراسری مردم رفراندومی بر تایید جمهوریت و اسلامیت توأمان نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

 قمی اویلی با اشاره به پایه‌های انقلاب اسلامی بر سه محور ایمان به خدا، رهبری مرجعیت دینی و پشتوانه مردمی اظهار داشت: با وجود همه دشمنی‌ها مبنی بر فراموشی و زنگار بستن شعارهای انقلاب،در نهم دی شاهد آن هستیم که یکبار دیگر آرمان‌های والای انقلاب اسلامی متجلی شد و شعار استکبار ستیزی هیچ‌ گاه فراموش شدنی نیست.

 وی یکی از شاخصه‌های پر اهمیت و محوری حماسه نهم دی را ریشه در فرهنگ عاشورایی دانست و افزود: در این حماسه پیوند عاشورایی انقلاب اسلامی دوباره توسط مردم به اثبات رسید و در حماسه میلیونی به نمایش گذاشته شد و نشان داد که حماسه 9 دی تبلور فرهنگ عاشورایی در انقلاب اسلامی است.

 فرماندار نوشهر تاکید کرد: درس‌های مقاومت و ایستادگی مهم‌ترین پیام فرهنگ عاشورایی است که در دوران تحریم نیز به مدد و کمک این انقلاب آمد و باعث کارآمدی نظام و دفن توطئه‌های دشمنان شد.

انتهای پیام‌/‌86019/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول