اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش بردخون:

راه شهیدان هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد

رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون گفت: راه و مسیر شهیدان هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

راه شهیدان هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهرام حسینی‌پناه امشب در یادواره دانش‌آموز شهید حیدر مغدانی در مدرسه فضیلت مغدان اظهار داشت: یادواره‌های شهدای دانش‌آموز به عنوان نماد حرکت و مسیر دانش‌آموزان در مدارس باید نهادینه شود تا آنان بدانند که راه شهیدان هرگز فراموش نمی‌شود.

وی افزود: رسالتی که بر دوش مردم به ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان قرار دارد موجب می‌شود تا همواره به یاد شهیدان باشیم و از سیره و شیوه رفتار و زندگی آنان درس بگیریم و در جهت اهداف آنان قدم برداریم و ذره‌ای از این هدف‌ها کوتاه نیاییم.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم گفت: کسی شهید می‌شود و به مرحله شهادت می‌رسد که در خود آمادگی لازم را ایجاد کرده باشد و یکی از نشانه‌های زنده بودن شهیدان همین یادواره‌ها است.

حجت‌الاسلام سید جواد علیزاده موسوی افزود: دوره‌ای جبهه محل رزم و جهاد بود و امروز سنگر در مدارس و تحصیل علم و دانش وظیفه ما است تا با تولید علم به قله‌های موفقیت و پیشرفت برسیم.

وی اضافه کرد: شهیدان نسبت به اعمال و رفتار ما آگاهی دارند پس زنان با رعایت حجاب و پوشش اسلامی و مردان با اخلاق و رفتار نیکو به وظیفه خود عمل کنند که اگر می‌خواهیم به مقام شهیدان برسیم باید مقام بندگی خدا را داشته باشیم زیرا شهید خود بستر شهادت را آماده می‌کند.

موسوی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا را فراموش نکنیم و همواره در پی تکریم آنان باشیم، ادامه داد: اگر شهیدان به میدان رزم نمی‌رفتند کشور ما امنیت و پیشرفت و توسعه‌ای نداشت پس باید راه شهیدان را ادامه دهیم و نسبت به اهداف و خواسته شهیدان پایبند باشیم و ضمن دفاع از دستاوردهای نظام، مدافع ولایت و رهبری باشیم.

این مبلغ دینی خاطرنشان کرد: آنان که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند یا عدالت را زیر پا می‌گذارند و نسبت به وظیفه خود پایبند نیستند، خون شهید را ضایع می‌کنند، چراکه شهیدان مسیر سالار شهیدان را ادامه می‌دهند.

در ادامه وصیت‌نامه شهید توسط خواهرزاده شهید قرائت شد و پس از بیان خاطره توسط عبدالمجید قاسمی یکی از همکلاسی‌های شهید و قرائت متن ادبی، سرود دانش‌آموزی اجرا شد.

شهید حیدر مغدانی 8 اسفندماه سال 1363 به فیض رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول