اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کرمانشاه علمدار بصیرت

ناگفته‌هایی از فتنه 88 در کرمانشاه / شیرزنانی که کفن‌پوش سیدالشهدا (ع) شدند

مسئول واحد بانوان حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه گفت: اجتماع چند صد نفری بانوان کرمانشاهی در اعتراض به فتنه در هفت دی ماه 88 نخستین تجمع شکل گرفته در کشور بود.

ناگفته‌هایی از فتنه 88 در کرمانشاه / شیرزنانی که کفن‌پوش سیدالشهدا (ع) شدند

میترا جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 عده‌ای از عناصر قدرت‌طلب و هنجارشکن در راستای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه‌ و طرح قبلی جریانی را به‌نام فتنه تشکیل دادند.

مسئول واحد بانوان حزب مؤتلفه استان کرمانشاه تصریح کرد: در آن شرایط فتنه‌گران دست به اردوکشی‌های خیابانی زدند و تمام این‌ها برای اجرای نقشه دشمنان نظام بود.

به گفته وی، طرح براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ادامه انقلاب‌های رنگی جرج سورد در کشورهایی همچون اکراین بود که دشمنان نظام را به‌ فکر پیاده کردن این طرح در کشور ایران اسلامی انداخت تا شاید در ایران نیز به پیروزی برسند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در آذر ماه همان سال رهبر فرزانه انقلاب فرمودند این مسائل از خارج کشور نشأت گرفته و به‌شدت این جریان را محکوم کردند.

این مسئول ابراز داشت: در همان موقع بانوان کرمانشاهی با بصیرت بالای خود و استفاده از فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای نشان دادن اعتراض خود به این مسائل اقدام به نوشتن تومار کردند.

مسئول واحد بانوان حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه نخستین اقدام بانوان کرمانشاهی در این زمینه را تومار 40 متری خطاب به رئیس قوه قضائیه در حمایت از ولایت و درخواست محکومیت سران فتنه و برخورد قاطع قوه قضائیه با عناصر هنجارشکن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این تومار را تقدیم نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی (محمد کرمی‌راد) کردیم، ادامه داد: تومار در صحن علنی مجلس نمایش داده شد و خبرگزاری‌ها نیز پوشش مناسبی داده تا به‌دست رئیس قوه قضائیه رسید.

جهانگیری با اشاره به هنجارشکنی‌ها و هتک حرمت فتنه‌گران در روز عاشورا، گفت: در ظهر روز عاشورا که ایران اسلامی یکپارچه سوگوار عزای سیدالشهدا (ع) بود، اهانت آن‌ها به اوج خود رسید.

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی، حرکات انجام شده در آن روز کاملاً ساختارشکنانه بود و با هتک حرمت به ساحت اباعبدالله (ع) به اصل دین و ولایت اهانت شد.

مسئول واحد بانوان حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: طبق اصل «خواباندن فتنه از نماز واجب‌تر است» خواباندن فتنه را از شرکت در مراسم شام غریبان سیدالشهدا (ع) واجب‌تر دانستیم.

وی یادآور شد: تصمیم بر آن شد که پاسخ این‌ افراد را به‌شکل کاملاً قانونی بدهیم و در ابتدا موافقت عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی (کرمی‌راد) را برای تجمع در مقابل دادگستری کرمانشاه گرفتیم.

جهانگیری گفت: پس از هماهنگی برای برپایی تجمع با رئیس دادگستری وقت استان کرمانشاه و دبیر وقت شورای نگهبان، تماماً بر مردمی بودن و به‌جا بودن این حرکت تاکید داشتند.

این مسئول با بیان تأیید دبیر وقت حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه با جریان تجمع تصریح کرد: تا پاسی از شب با همکاری شبکه‌ای همکاران با خواهران بسیجی تماس گرفتیم و برای ساعت 9 صبح روز هفتم دی ماه همه را هماهنگ کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در این اجتماع بیش از 700 تا 800 نفر از بانوان کرمانشاهی حضور داشتند، اضافه کرد: فیلم تجمع آن روز موجود است و حتی شبکه خبر نیز تصاویر این اجتماع را بارها پخش کرد.

این مسئول گفت: 100 نفر از بانوان نیز که در ردیف‌های جلوتر بودند با پوشیدن کفن اعتراض خود را نشان دادند که این نخستین تجمع شکل گرفته در کشور بود.

به گفته مسئول واحد بانوان حزب مؤتلفه استان کرمانشاه، شاید این تجمع عامل تهییج برای استان‌های دیگر بود که بعد از ظهر همان روز مردم در استان خراسا‌ن‌رضوی با اقتدا به آیت‌الله علم‌الهدی بیرون آمده و با سردادن شعارهایی خواستار محکومیت سران فتنه و محاکمه اهانت کنندگان به اباعبدالله (ع) شدند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: این حرکت ما نتیجه داد و پس از آن در روز نهم دی ماه مردم در تمام استان‌ها از جمله کرمانشاه با راهپیمایی عظیم خود، پاسخ هنجارشکنان را دادند.

به گفته وی، طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی در نطفه خفه شد و افرادی که رأس فتنه را در داخل تشکیل می‌دادند، پاسخ مردم را گرفته و همان پشتوانه اندک را نیز برای همیشه از دست دادند.

انتهای پیام/2700/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول