اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

آینده اقتصاد ایران را نباید منوط به نتیجه مذاکرات هسته‌ای کرد

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: آینده اقتصاد ایران را نباید منوط به نتیجه مذاکرات هسته‌ای کرد.

آینده اقتصاد ایران را نباید منوط به نتیجه مذاکرات هسته‌ای کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود اسلامیان بعد از ظهر امروز در نشستی مرتبط با توسعه صادرات غیرنفتی در جمع صادرکنندگان هرمزگانی با بیان اینکه نباید اقتصاد را شرطی کرد، اظهار داشت: این درست نیست که دست روی دست هم بگذاریم و یا پیشرفت و یا افت اقتصاد را منوط به مسائلی مانند مذاکرات ژنو کنیم.

وی با بیان اینکه باید مشکلات اقتصاد را به صورت ریشه‌ای شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنیم، ادامه داد: به عنوان نمونه طی روزهای اخیر مجلس طرح استیضاح نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت را مطرح کرده و این در حالی است که مشکل ما در صنایع نیست بلکه در سیستم بانکی و مباحثی دیگر است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه کارآفرین باید مورد حمایت حکومت باشد، بیان داشت: کارآفرین هم مبحث اشتغال و هم اقتصاد را حل می‌کند و از این رو باید مورد توجه قرار گیرد.

اسلامیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نفت، اقتصاد کشور را بیچاره کرده است، یادآور شد: در حال حاضر هزاران بنگاه اقتصادی با بانک‌ها به مشکل برخورده‌اند و این در حالی است که صدها مورد بنگاه اقتصادی نیز در کشور دولتی است.

وی با بیان اینکه حتی کمونیست‌ها نیز دست از اقتصاد دولتی برداشته‌اند، گفت: اقتصاد دولتی ظرفیت‌های کشور را راکد و فلج کرده است.

اسلامیان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با وجود اینکه طی دولت نهم و دهم درآمد کشور معادل حدود سه دهه بود، می‌بینیم که نتیجه رفتار نادرست سبب تورم 40 درصدی شده است.

وی با بیان اینکه کشور مستحق این وضع در حوزه اقتصادی نیست، تاکید کرد: باید در اقتصادی تعادل ایجاد کنیم.

انتهای پیام/88001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول