اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر کشور بلاروس:

بلاروس خواستار افزایش تعاملات دو جانبه با استان مرکزی است

سفیر کشور بلاروس خواستار افزایش تعاملات دو جانبه اقتصادی و تجاری بین استان مرکزی و بلاروس شد.

بلاروس خواستار افزایش تعاملات دو جانبه با استان مرکزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ویکتور ریباک پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار مرکزی اظهار داشت: کشور بلاروس علاقه بسیاری برای گسترش روابط با ایران دارد که در این راستا می‌تواند از ظرفیت‌های بسیار بالایی که در استان مرکزی وجود دارد نیز استفاده کند.

وی تصریح کرد: کشور بلاروس که در حوزه کشاورزی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، می‌تواند از قابلیت‌های این استان در حوزه تولید و ساخت ماشین‌آلات کشاورزی به خوبی استفاده کند.

سفیر کشور بلاروس بر لزوم افزایش تعاملات بین دو منطقه تاکید کرد و ادامه داد: استان مرکزی از قطب‌های مهم ایران در زمینه صنعت، گردشگری و کشاورزی است که بستر مناسبی را برای برقراری روابط با بلاروس فراهم کرده است.

استاندار مرکزی نیز گفت: این استان از قطب‌های مهم صنعت و کشاورزی است و هم اکنون صنایع بزرگ و مادر کشور در این استان مستقر هستند.

محمد حسین مقیمی وجود 2 هزار و 900 واحد تولیدی و صنعتی را از مزیت‌های این استان برشمرد و ادامه داد: این استان با تربیت بزرگانی چون حضرت امام(ره)، علما و شعرا و فرهیختگان در زمینه فرهنگ نیز از پیشینه بسیار غنی برخوردار است.

وی تصریح کرد: از برقراری تعامل در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، فرهنگ و... با کشور بلاروس به شدت استقبال کرده و آماده هر گونه همکاری با مدیران این کشور هستیم.

برگزاری نشست با اعضای کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی، نشست چهره به چهره با تجار و بازرگانان استان و بازدید از دو واحد صنعتی هپکو و لجور از برنامه‌های یک روزه سفر سفیر بلاروس به استان مرکزی است.

انتهای پیام/87005/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول