اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی خبر داد

کسب امتیاز مدیریت برگزاری نمایشگاه بیشکک توسط خراسان شمالی

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی گفت: با پیگیری سریع و به موقع نمایندگی و اعلام آمادگی بخش اقتصادی استان، خراسان شمالی توانست امتیاز مدیریت برگزاری نمایشگاه بیشکک قرقیزستان را بدست آورد.

کسب امتیاز مدیریت برگزاری نمایشگاه بیشکک توسط خراسان شمالی

مرتضی خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم تا حداقل با حضور هدفمند و مستمر در نمایشگاه‌های کشورهای همسایه در بازاریابی محصولات خود از رقبا پیشی بگیریم و زمینه صادرات بیشتر تولیدات استان را فراهم کرده تا با افزایش تولید و حضور بیشتر در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی بر رونق اقتصادی و در نهایت توسعه استان بیفزاییم.

وی افزود: قطعاً شناخت درست و آشنایی دولت‌ها و ملت‌ها با این ظرفیت عظیم استان بکر و دست نخورده و زرخیز خراسان شمالی، دیپلماسی خارجی استان را متحول کرده و گسترش مبادلات سیاسی، تجاری، فرهنگی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، افزایش سفرهای گردشگران به استان، گسترش حضور تجار و بازرگانان هم استانی در بازارها و نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و ... را به دنبال خواهد داشت.

نماینده عالی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی گفت: در نهایت این قدم‌ها همه مقدمه و زیرساخت توسعه پایدار و تغییر محسوس در زندگی و معیشت مردم غیور این استان خواهد بود.

وی اظهار کرد: در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی استان و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رونق تجارت خارجی استان؛ این نمایندگی با همکاری برخی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در آسیای میانه و قفقاز هماهنگی و مذاکرات خوبی را به عمل آورده است از جمله با سفیر کشورمان در قرقیزستان برای برگزاری نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در بیشکک هماهنگی‌های لازم را به انجام رسانده است.

خسروی تصریح کرد: با پیگیری سریع و به موقع نمایندگی و اعلام آمادگی بخش اقتصادی استان، خراسان شمالی توانست امتیاز مدیریت برگزاری نمایشگاه مذکور را بدست آورد.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت ایران با تایید نماینده خراسان شمالی (سازمان صنعت، معدن و تجارت) برای برگزاری این نمایشگاه موافقت کرده و هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برگزاری با شکوه این نمایشگاه در بیشکک توسط خراسان شمالی در حال انجام است .

مسئول دیپلماسی خارجی خراسان شمالی گفت: همچنین اخیراً طرف قرقیزی نیز با توجه به کیفیت بالای کود اوره ما در مقابل محصولات شرکت‌های خارجی، پیگیر خرید کود اوره از خراسان شمالی شده که موضوع از طریق سفارت کشورمان و نمایندگی به طرفین قرقیزی و ایرانی (پتروشیمی خراسان شمالی) منتقل شده و هر دو طرف در حال بررسی موضوع هستند.

وی با اشاره به تلاش نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی برای حضور مستمر این استان در نمایشگاه‌های کشورهای همسایه ادامه داد: در همین رابطه با برخی سفارتخانه‌های کشورمان در آسیای میانه نیز تماس‌ها و مذاکراتی به عمل آمده و تلاش داریم با هماهنگی استانداری و بخش‌های اقتصادی استان حضور خراسان شمالی در نمایشگاه‌ها و حتی طرح‌های مناقصه‌ای متعدد این کشورها در زمینه‌های مختلف بیشتر شود و نمایندگی به این تماس‌ها و مذاکرات با سفارتخانه‌های کشورمان در خارج به جد ادامه می‌دهد.

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی گفت: بسیاری از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور و حتی نمایندگی‌های داخلی وزارت خارجه در مراکز استان‌ها ضمن استقبال از ایجاد نمایندگی در خراسان شمالی که می‌تواند کانال ارتباطی استان با جهان خارج و حتی استان‌های دیگر باشد و برای بین‌المللی شدن خراسان شمالی دریچه‌ای جدید به روی مردم این منطقه بگشاید تاکید داشته‌اند که آمادگی دارند با استفاده از فرصت و ظرفیت جدید به وجود آمده با حضور نمایندگی برای ارتباط مدیران و مسئولان استانی با طرف‌های خارجی همکاری کنند.

وی اظهار کرد: در همین راستا چنانچه بخش‌های مختلف در استان لیست و فهرست ظرفیت‌ها و استعدادهای استان (خصوصاً ظرفیت تجاری، اقتصادی) را به نمایندگی ارائه کنند ما این قابلیت را داریم تا آن را به تمام سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی در اقصی نقاط عالم و به هفت قاره جهان ارسال داشته و خراسان شمالی را به درستی به دنیا معرفی کنیم و این یکی از راهبردهای اصولی نمایندگی است.

خسروی یادآور شد: با توجه به شعار سال یعنی حماسه سیاسی و اقتصادی و بر اساس تلاش‌های وافر دولت تدبیر و امید و تلاش بر نهادینه‌سازی اقتصاد دانش بنیان بدل از اقتصاد وابسته به نفت باید سعی کنیم همان‌گونه که در سال جاری تراز  تجاری ما با حدود 90 کشور (ازجمله کشور دوست و همسایه ترکمنستان) مثبت بوده این ظرفیت را با برنامه‌ریزی و اهتمام و پیگیری افزایش دهیم.

انتهای پیام/63001/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول