اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت و تجارت بم:

بم قطب خودروسازی شرق کشور است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بم گفت: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم، قطب خودروسازی شرق کشور است.

بم قطب خودروسازی شرق کشور است

سیاوش برایی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم با بیان اینکه با توجه به وجود منطقه ویژه اقتصادی بم و ظرفیت‌های بالای منطقه و اینکه منطقه قطب خودروسازی شرق کشور است، اظهار داشت: توسعه بخش خودروسازی و اضافه کردن واحدهای خودروسازی در منطقه موجب افزایش میزان اشتغال است.

وی ادامه داد: تعداد شاغلان بخش صنعت شهرستان بم 15 هزار و 180 نفر است و سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش 4 هزار و 584 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای 150 کارگاه صنعتی دارای جواز تاسیس و 180 کارگاه صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با میزان اشتغال 12 هزار و 124 نفر و سرمایه 34 میلیون و 567 هزار ریال است.

برایی‌نژاد وجود شبکه نگهداری و ذخیره‌سازی کالا یکی از عوامل مؤثر در بازرگانی و اقتصاد هر منطقه است تا از این طریق بتوان تولید فصلی بسیاری از محصولات کشاورزی و صنعتی را ذخیره‌سازی و تنظیم بازار و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا را تحقق بخشید که شهرستان بم فاقد مرکز ذخیره‌سازی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بم بیان کرد: در این شهرستان تعداد 70 سردخانه نگهداری خرما فعالیت دارند و نیاز است در بحث بسته‌بندی سرمایه‌گذاری شود.

برایی‌نژاد گفت: بسته‌بندی محصول خرما در اوزان مختلف با برندهای شناخته شده که امکان تقلب و سوء‌استفاده برای سود جویان نباشد از راه‌های افزایش میزان صادرات است.

وی با اشاره به ایجاد کارخانه فرآوری خرما، صنایع تبدیلی و صنایع تکمیلی به ایجاد زمینه لازم برای تولیدات گیاهی و خوراک دام برای پرورش انواع دام و طیور و تولیدات لبنی و پروتئینی تاکید کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهرستان بم دو واحد معدن سنگ مرمر و شش واحد معدن شن و ماسه فعالیت دارند، اذعان داشت: احداث کارخانه سیمان در منطقه ابارق و کارخانه تولید فولاد با ظرفیت 900 هزار تن در سال از پیشنهادات ما برای رشد صنعت در شهرستان بم است.

وی در زمینه شهرک صنعتی بم گفت: در این شهرک واحدهای مختلف صنعتی از جمله بلوک سفالی سقفی و تیغه‌ای، ظروف یک‌بار مصرف، لوله‌های آهنی و فولادی، شبکه سیم‌کشی وسایل نقلیه موتوری و بتون آماده در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بم تصریح کرد: احداث کارخانه پتروشیمی از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به شهرستان بوده که این امر محقق نشده و نیازمند پیگیری است.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول