اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان البرز خبر داد

خرید و فروش محصولات کشاورزی از طریق سامانه مجازی

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان البرز با اشاره به فعالیت سامانه مجازی خرید و فروش محصولات کشاورزی گفت: در تلاش هستیم تا کلیه فعالیت‌های مربوط به خرید و فروش این محصولات از طریق اینترنت و به وسیله این سامانه انجام شود.

خرید و فروش محصولات کشاورزی از طریق سامانه مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فرشید ترابی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی به طراحی و راه‌اندازی این سامانه اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این سامانه، خرید و فروش محصولات تولیدی کشاورزان از طریق این پایگاه اینترنتی انجام شده و بانک کشاورزی نیز معاملات را تضمین کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه قطع کردن دست دلالان از عرصه خرید و فروش محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان است.

این مسئول بیان داشت: بهره‌برداری کامل از سامانه فوق موجب می‌شود که قیمت‌های مصوب برای خرید محصولات کشاورزی شفاف شده و دیگر دلالان نمی‌توانند در این حوزه سوء استفاده‌هایی را داشته و حقوق کشاورزان را تضییع کنند.

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف و وظایف سازمان نظام صنفی کشاورزی در استان البرز گفت: هدف اصلی ما حمایت از حقوق کشاورزان و شاغلان این حوزه است و تلاش داریم تا از حقوق آنها حمایت کنیم.

وی متذکر شد: تحقق این مهم نیازمند همراهی و همگرایی بیشتر کشاورزان و فعالان این بخش است و در تلاش هستیم تا همه افراد حاضر در بخش کشاورزی استان البرز عضو نظام صنفی باشند.

ترابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 3 هزار نفر عضو نظام صنفی کشاورزی استان البرز هستند و این در حالی است که بر اساس آمارهای موجود حدود 30 هزار نفر در این بخش فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ساماندهی و سازماندهی فعالیت‌های کشاورزی استان البرز در کنار حمایت و آموزش از کشاورزان از جمله مهمترین اهداف ماست و به طور قطع موفقیت نظام صنفی کشاورزی در استان البرز منجر به توسعه و پیشرفت کشاورزی این استان و در نهایت توسعه اقتصادی البرز خواهد شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان البرز گفت: کشاورزان ما مشکلاتی دارند که نظام صنفی به دنبال پیگیری و رفع آنهاست. به عنوان نمونه ارائه خدمات بیمه‌ای از جمله بیمه تکمیلی برای کشاورزان و ارائه آموزش‌های مناسب برای توسعه و بهبود کار آنها از جمله اهدافی است که در اولویت کاری قرار دارد.

ترابی بیان داشت: کارگران بخش کشاورزی استان البرز بر اساس قانون باید از حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار باشند و این امر مستلزم داشتن پروانه فعالیت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 700 پروانه فعالیت برای فعالان این بخش در استان البرز صادر شده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان البرز اظهار داشت: شناسایی و رفع مشکلات کشاورزان و کارگران بخش کشاورزی استان البرز یکی از مهمترین اولویت‌ها و دغدغه‌های هیئت مدیره نظام صنفی است و تلاش داریم با همراهی و تعامل بیشتر با دستگاه‌های اجرایی مرتبط بتوانیم گام‌های خوبی در این حوزه برداریم.

ترابی در پایان تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند مشارکت بیشتر کشاورزان استان البرز در طرح‌های اجرایی نظام صنفی است.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول