اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد

اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در 40 هزار هکتار از اراضی استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در 40 هزار هکتار از اراضی استان تهران خبر داد.

اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در 40 هزار هکتار از اراضی استان تهران

سیدمحمد موسوی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران به عملیاتی شدن حدود 40 هزار هکتار در بخش کشاورزی حفاظتی در استان تهران اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا، در کشت پاییزه در این 40 هزار هکتار در استان تهران، ‌استفاده از دنباله‌‏بند‌هایی با روش مینیمم تیلیج در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره این دنباله‏‌بندها، تصریح کرد: در این روش، به جای اینکه تراکتور چندین بار و یک بار برای شخم، یک بار برای بذر، یک بار برای کود و ... وارد زمین شود،‌ همه این مراحل هم‎زمان با هم با یک بار ورود تراکتور و دنباله‌ بند انجام می‌شود.

موسوی در خصوص مزایای این روش بیان کرد: اجرای این کار باعث کاهش مصرف حائل‌های انرژی به میزان یک ششم، زمان به میزان یک پنجم و هزینه کاشت به یک چهارم می‌شود.

وی همچنین تأثیر مثبت و بالای این طرح بر افزایش حاصل‎خیزی خاک، افزایش نفوذپذیری خاک، امکان کنترل راحت‌تر علف‌های هرز و استفاده مطلوب‎تر از بقایای گیاهی برای افزایش حاصل‎خیزی خاک را از مزایای این روش خواند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران پیش‌بینی کرد که تا آخر سال کاشت پاییزه، 40 هزار هکتار کاشت به روش فوق به حدود 50 هزار هکتار برسد و کمک زیادی در کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کمی تولید و بهره‌وری داشته باشد.

انتهای پیام/2568/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول