اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد فارس عنوان کرد

حضور 1000 ناشر در نمایشگاه کتاب شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از حضور یک‌هزار ناشر در نمایشگاه کتاب این استان خبر داد.

حضور 1000 ناشر در نمایشگاه کتاب شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی بوشهری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی سال فارس است.

مدیرکل ارشاد فارس با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب، دل‌های اهل فرهنگ را در فصل زمستان گرم می‌کند، افزود: این نمایشگاه از 14 تا 20 دی ماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان برگزار می‌شود.

همتی ادامه داد: نمایشگاه کتاب هر روزه از ساعت 10 صبح تا 14 آماده بازدید شهروندان است و مراسم افتتاحیه ساعت سه بعد از ظهر شنبه چهاردهم دی ماه جاری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در مراسم افتتاحیه نهج‌البلاغه نفیسی به خط هنرمند آقای ارسنجانی رونمایی می‌شود.

به گفته مدیرکل ارشاد فارس، سالن حافظ در نمایشگاه امسال به کتب عمومی اعم از درسی، کمک‌درسی، تاریخی و سیاسی، سالن سرو به کتب مذهبی و تاریخ اسلام و سالن نرگس به انتشارات کتاب‌های کودکان اختصاص خواهد داشت.

همتی خاطرنشان کرد: سالن ملاصدرا در نمایشگاه امسال به حدود 40 ناشر خارجی و حوزه هنری و سالن بهار به کتب دانشگاهی اختصاص دارد.

وی همچنین بیان کرد: امسال 750 میلیون تومان بن کتاب برای توزیع برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده که به افراد عادی 20 هزار تومان، افراد دارای لیسانس 30 هزار تومان و بالاتر از لیسانس 40 هزار تومان تعلق می‌گیرد.

به گفته وی، نهادها، دانشگاه‌ها و موسسات دولتی 10 درصد از کل بن‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه گفت: در نمایشگاه امسال با همکاری انتشارات نویدگویی به عنوان مشاور اجرایی تعدادی غرفه‌های جدید در نظر گرفته شده است و رسانه‌ها نیز غرفه ویژه خود را خواهند داشت.

نقد کتاب، برگزاری روزانه دو نشست تخصصی، مشاوره کتاب و برگزاری مسابقات روزانه برخی از موارد جانبی نمایشگاه امسال بود که همتی به آن اشاره کرد.

احمدرضا نداف معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: امسال درگاهی با عنوان مناسبت‌ها بر روی سایت خانه کتاب ایران به آدرس http://www.ketab.ir قرار گرفته که افراد پیش از مراجعه به نمایشگاه بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

انتهای پیام/2448/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول