اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد

لزوم اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه در برگزاری نمایشگاه کتاب یاسوج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه در برگزاری نمایشگاه کتاب یاسوج تأکید کرد.

لزوم اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه در برگزاری نمایشگاه کتاب یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امین کمالوندی ظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شده به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب اشاره و اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه هیچ‌گونه درآمدی برای وزارت ارشاد و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که شرایط برای برگزاری هرچه باشکوه نمایشگاه بزرگ کتاب وجود دارد، ادامه داد: هیچگونه هزینه‌ای جهت استفاده از غرفه‌ها پرداخت نمی‌شود و درصد قابل توجهی نیز تخفیف ویژه برای خریداران در نظر گرفته شده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه 40 درصد تخفیف ویژه برای خریداران در نمایشگاه بزرگ کتاب در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که 230 میلیون تومان بن کتاب برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است  و بر اساس مدارک تحصیلی و سن بین 30 تا 40 هزار تومان بن خرید نیز به خریداران ارائه می‌شود.

کمالوندی با تأکید بر اینکه بازدیدکنندگان در هنگام خرید باید کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشند به مزایا و ویژگی‌های برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و متذکر شد: فضای نمایشگاه کتاب امسال600 متر مربع زیربنا در نظر گرفته شده است که میزبان تعداد زیادی از ناشران در سطح کشور است.

این مسئول، نبود فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌ها را از معضلات مهم و اساسی در استان عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر نمایشگاه کتاب در مصلی بزرگ یاسوج برگزار می‌شود که از ستاد اقامه نماز استان جهت همکاری همه‌جانبه‌ای که برای برگزاری نمایشگاه با این مجموعه داشتند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که نمایشگاه کتاب از 12 دی‌ماه آغاز و تا 20  ادامه دارد، ابراز داشت: نمایشگاه با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز افتتاح می‌شود از این‌رو علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر و عصرها از 16 تا 20 از نمایشگاه بازدید کنند.

کمالوندی با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم به منظور برگزاری باشکوه نمایشگاه صورت گرفته است، بیان داشت: حدود 400 متر مربع بنر، هزار پوستر در سطح کهگیلویه و بویراحمد نصب شده و 200 دعوت‌نامه صورت گرفته و 60 هزار پیامک نیز ارسال می‌شود.

وی، حمایت‌های معاون سیاسی استاندار و مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در راستای برگزاری نمایشگاه را قابل تقدیر و ستودنی عنوان کرد و اذعان داشت: تمام سعی و تلاش مجموعه بر این است که بن‌های مدنظر قرار گرفته شده خریداری شوند.

این مسئول، تعداد غرفه‌های موجود در نمایشگاه را 149 غرفه عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه هفت نشست تخصصی در خصوص سبک زندگی اسلامی، حجاب و عفاف، مطالعات فرهنگی، تربیت کودک گویش‌های بویراحمدی و ....برگزار می‌شود.

کمالوندی با تاکید بر اینکه کتاب‌های نمایشگاه‌ در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف کمک آموزشی، کتب لاتین، کودک و نوجوان، دین، دفاع مقدس، تاریخی و عمومی با تخفیف 40 درصدی عرضه می‌شود، گفت: در نمایشگاه کتاب غرفه‌ای به نام شعار سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی راه‌اندازی می‌شود که کتاب‌های مربوط به این حوزه در غرفه موجود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به دیگر برنامه‌ها و غرفه‌های اختصاصی موجود در نمایشگاه اشاره کرد و اذعان داشت: ایجاد غرفه حجاب و عفاف با حضور کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد ایران شناسی و غرفه کنگره سرداران شهید استان که کتاب‌های مختص آن در این غرفه عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه تدابیر لازم به منظور برگزاری هرچه باشکوه نمایشگاه کتاب در یاسوج اندیشیده شده است، گفت: حضور یک اکیپ از ماموران هلال‌احمر و آتش‌نشانی، ایجاد شعبه بانک صادرات و حضور ماموران انتظامی به منظور تامین امنیت

* نمایشگاه‌ مدنظر قرار گرفته شده است

کمالوندی با بیان اینکه اقدامات لازم به منظور اطلاع‌رسانی در برگزاری نمایشگاه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است، ابراز داشت: با توجه به این‌که در نمایشگاه غرفه‌ای به منظور حضور خبرنگاران جهت انعکاس اخبار با امکانات لازم راه‌اندازی می‌شود از اصحاب رسانه جهت انعکاس هرچه بهتر اخبار نمایشگاه و تشویق و ترغیب مردم به منظور بازدید از نمایشگاه دعوت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان از رسانه‌های مکتوب و مجازی و صدا و سیمای استان خواست در این هفته به صورت ویژه اخبار را انعکاس دهند تا میزان سرانه مطالعه استان نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/82011/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول